AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
2.661

Harman Kardon på F10 2016 låter riktigt kasst!

Hej Alla!

Jag har en F10 som är 6mån gammalt och har insett att min Harman Kardon stereo låter riktigt dåligt. Ljudet är inte rent och det finns ingen djup bass i musiken.

Jag misstänker att det är nått fel då jag fick låna ny MINI Clubman som också hade Harman Kardon där det lät mycket mycket bättre.

Bilen har den senaste mjukvaran och jag spelar musik det mesta från Spotify och har testat andra telefoner med samma resultat. Ingen skillnad på Bluetooth eller USB koppling.

Hur låter era system? Är det fel högtalare som sitter i min bil??
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Har du 688 HK surround system?

----
BMW CS/SC #6212
Det finns väl bara ett HK alternativ till 5-serien?
Svar Ja! Det är 688 med Logic 7.
Har du ställt in EQn? Om inte så kan det vara en av anledningarna till att du tycker det låter dåligt.
Jag har testat att ändra i EQ men det gav inte märkbart bättre ljud. Har du tips på inställningar?
da
1.997
danielb
I4 M50 -24
Här finns några tips. Länk
Bl
237
BlueScreenVW
BMW I4 edrive40 -24
Mini Cooper S -16

Såld: 320d Touring -10
Såld: 430i GC -16
Jag har HK i min 4-serie gran coupe och har haft den inne för felsökning pga den kraftiga distorsionen för frekvenser mellan ungefär 200 och 500 Hz. Hittills ingen framgång trots att man provat att byta några högtalare på försök. Hursomhelst så har hag noterat en kraftig föbättring av hela ljudbilden om man sänker (i equalizern) jusr 200 Hz och 500 Hz rejält. De lär ska vara kraftigt överdrivna i grundinställningarna enligt trådar på Bimmerpost.

Personligen har jag Logic 7 påslaget, sänker 200 Hz omkring 6 steg och 500 Hz omkring 5 steg och sänker även den allra hösta frekvensen 1-2 steg. Tycker att detta innebär en dramatisk förbättring av ljudkvaliteten sam att man inte bli "trött i öronen" lika snabbt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.