|
|
|
|---|---|
|
Hur många kilo sandsäck eller liknande är optimalt för att få bäst fäste utan att förlora vägegenskaperna? Jag har en e36 och tänkte pröva med lite extra hjälp i år. Ni som bor i Stockholm vet hut förra vintern var. | |
|
Satt inte antispinn original på din modell?? Hade en 325-E36 utan antispinn, tyckte det var läbbigare att köra med vikt i bak när det väl släppte.. -------------------------------------------- Länk |
|
|
Nej det blev standard från -97 Kanske det blir en lastväxeleffekt med för mycket sand där bak. Lite extra vikt borde väl iaf göra ngn nytta? |
|
|
E36:an är det ingen fara med. Den är lättkörd på vintern. Vill du ändå försäkra dig om det så släng i några sandsäckar tills det känns säkert :) Det är sport att köra vinter först när du kör E30 eller E21 utan sandsäckar ;) |
|
|
Ja, det ger ju lite bättre fäste när man väl ska iväg. Provade med ett par cementsäckar i och visst blev det lite skillnad. Men med bra dubbdäck kommer man fram för det mesta ändå. :) -------------------------------------------- Länk |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Jag har ett par 10 cm tjocka cementplattor i skuffen bakom ryggstödet på MB 190 ca 35 kg.Skulle gärna ha en till men skuffen är så lite. Volvo740 gick tre in precis i bredd gick som ett lok sedan. Men MB är nog halare än en E36 men mindre hkr så 35-40 kilo bör du klämma ner och grovmönstrade vinterdäck med dubb bak, så klarar man det mesta.Men se till att det ligger still och inte kan flytta på sig. Anders S:Även jag blir raderad rätt ofta :)) MVH Hasso |
|
Ok! Hoppas dock på en grön vinter. |
|
| e36 går ju som på räls på vintern! Kanske för att jag jämför med min e30... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.