|
|
|
|---|---|
|
Hej! Morsan min har en BMW x1 X-drive 2.0D 20K mil -13 eller 14 som har fått nå jäkla vibrationer trots riiktigt kärring körd. Det känns i hela bilen samt vxl spak och kopplingspedalen, det är samma sak när man kör och står still.. Motorn går som den ska och INTE 1 felkod på bilen. Börjar funderar om de va svänghjulet som har börjat lossna eller om det kan va nått motorfäste, dom ser fräscha ut iaf med det är ju svårt att säga. Tänkte höra här om ni hade några ideér innan jag tar den på trailern till verkstad.//MVH Peter PS :De roliga är att jag tvingade både mor och far att lämna det trogna volvolivet för att gå över till bmw som båda gjorde för några år sedan, ni kan ju gissa om man får äta upp detta då alla volvos vara fel fria genom 20 år tillbaka haha. | |
Grusse |
Hej Kom du fram till vad felet var? En jobbarkompis har exakt samma problem. |
|
Följer.. Exakt samma sak för mig.... Jag har bytt skivor, klossar, glidbultar, kolvar i oken. skakar som fn fortfarande.. Nu siktar jag på att byta alla bussningar en i taget, för att se när dessa vibrationer försvinner... Förut blev det en aning bättre när jag hängde på släpvagnen, men nu hjälper inte ens det. Någon kanske redan har gjort detta som kan tala om vart jag bör börja byta för att spara tid och pengar. Fly low and enjoy |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.