|
|
|
|---|---|
|
Halloj! Behöver all hjälp jag kan få nu 😄 Finns det någon möjlighet att få in ett par 21"x9" Med et 30 fram och 21"x10,5" 285/35 et 30 bak På en f11, 2015? Det sitter även 285/35 på fram och det Funkade inte, finns det någon vänlig själ som kan tipsa om Det finns någon dimension som skulle funka? Ha det gott!!! | |
|
Vad är det som inte funkar? 285 på en 9" fälg låter väldigt mycket, du kan lätt gå ner till 255 eller 245 |
|
|
Jo det är just det jag undrar över hur mycket jag behöver Gå ner i bredd o profil, 245,255!men jag är skit dålig på det här😂 Vet ju inte om det går med 21" o et 30 heller! |
|
|
Innan du ens börjat fundera på däckdimensioner måste du ju få reda på om fälgarna ens passar. Har aldrig ägt en f10 så har dålig koll på vilka storlekar de klarar av. För att få reda på om de passar behöver man ha några mått att utgå ifrån som passar. Exakt vad har du för fälgar på nu? Alltså tum, bredd och et osv |
|
|
Fälgarna passar men däcken som skulle på fram är åt Helskotta förstora, 285/35! så de tar i "kycklingbenet" i topp men funderar på Vilken profil i 245 som skulle funka? Diametern på däcken är ca 720mm å de som sitter på org är ca 680mm 225/55 17" jag tror jag tar en tur till Bmw i kstad å Hör vad dom tror om det. |
|
|
Finns mycket att läsa om detta på nätet. Prova länken och gå längst ner, så finns det en kalkylator där du kan se vilka däckdimensioner som passar på vilka fälgar: Länk Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Tusen tack Johan! Klockren sida o det verkar som det kan lösa sig! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.