AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.252

Problem efter tändspole byte

Hej.

Bytte två tändspolar på bilen och efter det startar den inte alls den verkar inte tända. Nån som har varit med om detta eller vet vad som jävlas ?

Tog bara lös den gamla och dit med den nya. Det gäller en 320 -04.

Går den inte runt ler tänder den inte, startar den om du sätter dit den gamla?
Den går runt men vill inte igång. Går inte igång på dom gamla häller..
E
1.156
E
320 ci cab -04
Hej!

Får du några felkoder?

E
Är du säker på att att spolen du bytte var trasig, gick den igång innan du bytte?
Har inget att kolla fel koder med just nu.. 😔

Har lämnat in den tidigare och bytt två tändspolar och i tisdags fick jag samma problem igen att den huckrar och går allmänt dåligt. Motorlampan för felaktiga avgasvärden lyste också. Innan jag bytte spolarna startade den utan större problem.

Det är två som inte är bytta och det är dom som jag nu skulle byta
Då är det nog inte spolarna som är problemet.
Hur mycket soppa har du i tanken?

Läs av felkoder det kanske är något annat.
Har halv tank..
Provade att köra med obd läsare ikväll men hade bara en felkod. Tändning på cylinder 2 klagade den på men inget på att den inte startar. Tror att den koden är från innan jag bytte tändspolarna.
Radera koderna se om den startar, alternativt skifta spole med annan cylinder för att se om den förflyttar sig.
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Börja med att slå i tio liter soppa - om sugstrålepumpen i vänstra tankhalvan är kass får man soppaknas när det är typ hälften kvar när det är tomt i högra halvan...

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Ska prova imorrn med startgas. Att lägga är att den står i motlut just nu också men har aldrig haft detta problem tidigare på detta ställe..
Då kan det vara ena pumpen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.