AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
1.493

Dålig uppslutning på trådar

Efter drygt 10 år som medlem på detta forum har jag noterat att det är många användare som återkommande skapar trådar där de ber om hjälp utan att återkoppla om lösningen. För mig innebär ett forum likt det både att ge och ta när det kommer till kunskap och information. Jag kräver på inget sätt alla måste vara kunniga och att de måste hjälpa andra för att själv få hjälp. Det jag däremot önskar är att de som startat en tråd och fått hjälp återkopplar om ifall den ursprungliga frågeställning åtgärdats och i så fall med en beskrivning om vad lösningen var. Om alla skulle återkoppla med den slutgiltiga lösningen skulle det höja kunskapen hos forumet och dess medlemmar.
I dagsläget är det ett få tal användare som bidrar till mer eller mindre alla trådar. Om de känner som jag och tycker att denna utveckling är tråkig finns risken att de slutar besöka forumet. Då försvinner en stor del utav forumets kunskap och själ.

Det kanske är så att jag har för höga förväntningar?
Visa användare
1.455
tegel
E82 125i Coupé 2012
F07 530d xDrive 2016
Håller med!

Mina bilar: Länk
Enig!
Så klart du har Chris!
Visa användare
2.145
540is
E39 M5 99' Bi-Kompressor
E39 540iAT 00' Kompressor
facebook tar över :(
En rensning vore bra av trådar som ingen svarat i eller inte haft knapt några updateringar på flera år.
tex en tråd där någon beskriver problemet och ytterligare en kommentar om att bilen borde lämnas in och ingen skrvit något mer på 5 år borde kunna tas bort.
Fördelen med det är att man får ner antalet sökträffar, idag får man mycket trådar men det är ofta en del där det inte ger någon info alls.

Inget fel att rensa lite.
cr
3.941
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Skulle man inte kunna lägga in en funktion så den som startat tråden får en påminnelse om det inte vart någon aktivitet på en viss tid? Så trådskaparen får en påminnelse om att följa upp sitt ärende så att säga.

MVH Christofer
Visa användare
ProPro-medlem
13.416
bmw-slangen
323i E30 -85 track day car
120i E87 -06
BMWCS #10072
@bmwslangen (Instagram)
Jag håller med Chris87 till fullo. Det är inte för att "ordningens skull" som det behövs utan för just det som Chris87 (och jag också) nämner att en enkel feedback höjer kvaliten och värdet något enormt på informationen som finns här.

Många tänker inte på det, förräns de själva söker efter ett problem och alla trådar de får träff på slutar tvärt utan någon uppföljning :-)

Det är hur egentligen hur enkelt som helst att kolla på sina trådar man skapat.
- Klicka på "Min sida"
- Klicka på "Inlägg i forumet"
- Klicka på "Startade inlägg"
Jag har varit här i 12 år nu och har startat 74 trådar - det är inte särskilt svårt att hålla koll på dessa åtminstone.
Men uppenbarligen är det ingen som använder sig av detta, enda sättet jag ser det är att bygga in någon typ av framtvingade åtgärder (men det är heller inte lämpligt). Det kräver (även förslaget från crille82) att man måste ta fram definitioner vad uppföljning är och hur avgöra när en uppföljning inte längre behövs (och även spara denna status för varje tråd).

@540is : Många nämner Facebook. Men kan ***NÅGON*** peka ut någonstans på Facebook där likvärdiga diskussioner och problemlösningar kan föras på ett likartat, lämpligt och fungerande sätt?

Jag själv använder Facebook, men det blir mest till annonser, events och lite annan liknande highly volatile one-to-many envägsinformationsflöden (vilket de flesta verkar använda det till).
Da
1.734
Daniel.F...
540i 6vxl touring-95 -Såld!
Enkel orsak mindre praktiskt kunnande nuförtiden & mer lata teoretiker.
Wa
596
Waterlily
BMW 530dx Touring -11
Det trådskaparen efterlyser är precis det jag fick lära mig då jag började bevista news-grupper i början av 90-talet. I och med att inläggen i news-grupper normalt är flyktiga och raderas efterhand fanns (finns?) funktionen att FAQ:er regelbundet postades som informerade om viktiga saker i gruppen.

Vänligen Näckrosen

I rather go ponding
Visa användare
2.336
Sverige
130i E81 -08/09
M-sport
(325xi E90 -06 såld)
(323ti E36 -99 såld)
Håller helt med TS. Bra att få veta fel, lösning...

---
Det är bara döda fiskar som följer med strömmen.
Visa användare
2.336
Sverige
130i E81 -08/09
M-sport
(325xi E90 -06 såld)
(323ti E36 -99 såld)
Slangen,
"För att komma åt den här funktionen måste du vara Pro-medlem"

---
Visa användare
ProPro-medlem
13.416
bmw-slangen
323i E30 -85 track day car
120i E87 -06
BMWCS #10072
@bmwslangen (Instagram)
@Sverige : Crap, stämmer det!?!

Satt faktiskt och funderade på just det när jag skrev inlägget men tänkte "nä så felvänt kan man inte ha tänkt"!

Men om det är på det sättet så ska det omedelbart ändras!

@Moderatorer : Släpp loss den funktionen till alla, det ger möjlighet till ökad kvalitet i forumet utan någon nämnvärd arbetsinsats eller kostnad! :-)
Visa användare
2.336
Sverige
130i E81 -08/09
M-sport
(325xi E90 -06 såld)
(323ti E36 -99 såld)
Ja, tyckte åxå det var lite konstigt...

---
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.