|
|
|
|---|---|
|
Har n52b30 motorn i min bil. Har gått 11000 mil. Aldrig dragit en droppe olja mellan oljebytena som jag gjort vid 1200 mils intervall. Men nu sista månaderna så har oljeindikatorn i färddatorn visat (när jag går in och aktivt göra en oljekoll) att det saknas 25% olja. Fyllde första gången på 2.5 dl och den visade fullt igen (dock tog det ett bra tag innan sensorn kände av den olja jag fyllt på) kört kanske 70-100 mil och nu visar den igen (när jag kollar) att det saknas en bit till full markering. Enda skillnaden är att jag bytt till Aral 0w-40 istället för den 0w-30 olja bmw använder. Funderar om det är fel på sensorn - och isåfall vill man ju inte fylla på olja, eller om den helt enkelt börjat dra olja... Några inputs? | |
| Inga synliga läckage kan jag ju tillägga. | |
|
Det kan ta lite tid innan indikatorn ändrar sig efter man fyllt på. Upplever dessa sensorer som ganska pålitliga har bytt en då min började dra mer olja än den gjorde från början så jag misstänkte med sensorn men det var ingen skillnad på den nya och gamla givaren. Om du trots allt vill testa med en annan givare för att utesluta det så har jag min gamla kvar. Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.