|
|
|
|---|---|
| Undrar om någon har testat denna produkt och om den fungerar? | |
|
Min nyfikenhet gör att jag måste fråga vad Omega 917 är för något? |
|
|
Det är en oljetillsats som man häller i om man t ex har ett läckage nånstans el gnällande servo. Ska tydligen fräscha upp packningarna så att de får nytt liv igen. Vore intressant om någon kanske har testat produkten och kan meddela om den funkar el inte. |
|
JPM |
Gissar att det är....www.cta.a.se/omega917.htm |
| Ingen som har testat!? | |
|
Ok då vet jag, skulle inte våga mig på att hälla sånt i min bil, är skeptisk mot produkter av den sorten dvs kylartätning etc. Då är det väl i så fall bättre att byta packningen som läcker, säkert både dyrare och bökigare men man behöver ju inte oroa sig för resultatet. Hemsidan gör ju heller inte att produkten känns seriösare direkt.. Länk |
|
|
Maltek> Jag vet inte om jag kan hålla med dig fullt ut där... Jag hade problem med min å trodde topplockspackningen hade gått... Jag var nere å hörde på mekonomen, då rekomenderade dom nåt och hälla i som dom hade fått in...dock ej kylarcement, var nåt annat kommer inte ihåg vad det hette...men saken var den att det hjälpte..å den burken kostade inte nåt överdrivet mycket med pengar. Jag tycker det är värt ett försök...jag vet inte riktigt vad det här Omega 917 är för nåt men kostar den inte överdrivet så är det värt ett försök...enligt min åsikt... ///Henrik |
|
|
Har tagit reda på lite mer om produkten idag iaf...det är väldigt många verkstäder som använder den. Har bara hört positiva saker än så länge. Hade funderingar på att testa produkten på min bil eftersom jag har en edc dämpare som läker pyttelite olja. Kollade med BMW verkstaden som oxå tyckte jag skulle testa omega 917...då borde den väl vara ganska ok?! Vet att citroen använder produkten till sina bilar oxå...deras hydralsystem brukar tydligen läcka :) Hoppas nån som har testat produkten kan lämna ett uttlåtande! |
|
|
Pillade i lite sånt i mitt läckande servo i iX:en. Det är 1 år sedan och det är kanontätt! Har köpt en beggad styrapparat som ligger på hyllan men tänker inte byta om det inte börjar läcka igen. OBS på vissa (typ min iX) bilar skall det vara LHM olja i servot och inte ATF. Om det är fel olja i så kan det uppstå läckage. ------------------------------ Magnus M, BMWcs NORD 4047 ------------------------------ 325iX -87 Opel Sintra 2,2 DTI -98 Länk Nuvarande åk:Länk Gamla bettan: Länk |
|
|
Jag hällde en burk OMEGA i min Gammla M3 E30 eftersom det smådroppade lite grann. Efter det har inte en enda liten droppe läckt ut... superb produkt som "mjukar upp" gammla torra packningar som lätt uppstår om bilen tex. står avställd varje vinter... har även hällt OMEGA i en porsche 944 med lika lysande resultat! /Jonas |
|
|
de bör väl tilläggas att om det ska användas i motorn så är det smartast att hälla i den i samband med ett oljebyte... ska tydligen ge bäst effekt om den blandas med ny fräsch olja och får ligga i ett helt oljeintervall... /Jonas |
|
|
Jag hällde Omega i min förra bils servosystem. Den hade börjat läcka. En kort tid efter att den börjat läcka bytte jag bil. Jag är inte hundra procent säker på att den blev helt tät under de tre veckor som medlet verkade, men det blev i alla fall bättre och bättre vart efter tiden gick. Den kanske blev helt tät igen med tiden. Produkten används ofta till tyngre fordon med mycket bra resultat. Sedan kan Omega givetvis inte täta hur omfattande läckor som helst! Mvh |
|
|
Tack för era synpunkter! Detta borde kanske vara nåt som alla med läckande edc dämpare borde testa! Min dämpare läcker så pass lite så det kanppt märks, man kanske skulle slå i en skvätt och se vad som händer. |
|
Deliq |
Hade ett litet läckage vid lägesgivaren till nivåregleringen på bakaxeln samt att det drev lite grann vid styväxeln. Min lokala verkstad rekommenderade Omega så jag pytsade i detta i behållaren och efter ca 15 mil upphörde läckaget helt. Inga problem sedan dess. M V H // Deliq ______________________________ Nu med bilder: Länk Länk *** Var glad så länge du lever - sen är det försent *** |
|
Jepp, har testat den ett par gånger, i min gamla saab turbo, styrservon läkte ca: 2dl/vecka....blev tätt. Sen växellådan blev tät också, styrservom på min förra bil blev också tät. En kanonprodukt enligt mig. Det försäljaren sa till mig var att den inte skulle vara i så länge om man hade den i motorn, man skulle byta olja efter xx antal mil. __________________ -ridern- |
|
|
Undrar varför inte dom stora oljebolagen har sådana jättebra produkter??? Är det kanske för att man kanske försämrar oljans egenskaper med en tillsatsolja eller? M5 TOURING DEN SNABBA HUNDBILEN |
|
|
Mmmm Omegan är en tillsats som e väldigt dyr, den funkar så att den tar bort kristalliseringen i packboxar och packningar så dom återfår sin mjukhet. __________________ -ridern- |
|
|
preben: knappast nån fara med oljans egenskaper när man blandar ut den så lite... 2dl Omega med typ 5 liter olja... /Jonas |
|
|
Det var överväldigande positiva besked ni hade om den där produkten :) Eftersom en ny edc dämpare till M5 kostar en massa tusenlappar, så kanske omega kan dämpa en sån kostnad en liten tid framöver iaf. Återkommer när den är testad med resultat. |
|
magmo |
Min bekante räddade sina dämpare bak (EDC) på en 735 med hjälp av Omega. Sparade snabbt några tusenlappar. Ska testa att hiva i Omega 690 i min bakaxelklump. Beställde en katalog till jobbet där vi har extremt mycket gamla läckande vinkelväxlar. Återkommer med läckageinfo om vi bestämmer oss för Omega. Kanske super att använda i förebyggande underhåll? Magmo Maniac is in the house! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.