AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
1.024

Höga miltal på en 1.8d X1:a från 2012

Tjenare gott folk. Jag har blivit ordentligt kär i en BMW X1a med 2012 som tillverkningsår. Saken som gör att jag inte än är ägaren till denna kärra är att den nästan har gått 20000 mil på dessa 4 år. Enligt handlaren tillhörde bilen en säljare som var ute mycket och gjorde långa mil med den men i och med att jag inte är så bilkunnig tvivlar jag fortfarande.

Vad bör man tänka på innan köpet? Skulle ni hugga in eller låta den vara? Jag har sett serviceboken och den är så gott som fullstämplad med frekventa oljebyten. Under provkörningen låter bilen lite väl mycket i lägre hastigheter men annars ingen anmärkning...

Tacksam för er input!

We
963
Weiman
118i M-Sport -24
Denna? Länk
Nyimporterad från Danmark vad det verkar. Inte mycket utrustning, har väl inte ens ACC? Men milen borde ju vara ärliga..

Och det är 18d inte 1.8d, motorn är på två liter :)
haha Weiman tackar för tillrättavisningen är en BMW rookie det erkänner jag :)

Utrustningen behöver inte vara Starship Enterprise, desto mindre elektronik i bilen desto mindre huvudvärk har jag fått erfara med mina VWs.

Däremot undrar jag vad man skall titta efter på en bil som har gått så pass mycket. Finns det några kända briser / dyra reparationer som kan vara närstående vid det miltalet mm. Kan inte tänka mig att handlaren ger ärliga svar på alla mina frågor och vill helst inte ha en bil som om 6 månader bar ser snyggt ut :)

P.S. Det är inte bilen som det länkas till. Denna finns i sundsvall.
Visa användare
2.543
azkikr
135i Cab M-sport -08
X1 Sdrive 20i M-sport LCI -13
Suzuki Ignis Sport -04
Kamkedjan och hjullagren bak är väl största riskerna med denna bil.
Det ena väldigt dyrt, den andra fullt överkomligt...

/Jonas

Go
295
GoC
MB GLC 220d
Jag hadde not inte hugget på en 1,8d, tråkig motor helt utan karaktär, bullrar mest.
2,0d eller helst en 2,3d i så fall. Betydligt piggare maskineri som passar en BMW mycket bättre
Visa användare
450
Stocktrader
Z3 3,0 Roadster -01
MB GLC Coupe AMG -17
VW Golf tdi -13
Den här ? Länk
Visa användare
450
Stocktrader
Z3 3,0 Roadster -01
MB GLC Coupe AMG -17
VW Golf tdi -13
Sorry såg ju nu att det var en 20d -10 jag länka
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.