|
|
|
|---|---|
|
Tycker inte detta är någon bra funktion. Ibland hinner knappt motorn stanna innan den ska igång igen. Kan inte tänka mig det är bra för miljön och framför allt inte bra för startmotorn. Kan man permanent koppla bort start/stopp funktionen och då menar jag inte via knappen på instrumentbrädan. Bilen är en BMW 520xd -16. | |
| Det går givetvis, men ingenting som BMW kommer hjälpa dig med. Får skötas av någon tredjepartsfirma med rätt datautrustning. Att modifiera detta kommer garanterat påverka eventuella garantier på bilen. | |
|
När jag bad verkstan om att göra det på min X1a i samband med köp i juni i år så meddelade dom att dom inte gör det längre efter väldigt strikta regler från BMW centralt. Dessa regler tillkom efter Volkswagens avgasfusk-skandal... Personligen har jag märkt att om man vrider lite på ratten precis när motorn ska slå av så förblir den på... använder det ibland när jag inser att den kommer behöva hoppa igång igen om 1 sekund. /Jonas |
|
| Det gäller automat antar jag. Prova att peta i manuellt läge, ska enligt min säljare fungera. Har ej provat denna variant ännu däremot kom jag på mig själv sitta och med fjäderlätt fot pumpa på bromsen vid t ex rödljus istället för att mosa ner den helt. Det fungerar fint | |
| Kärran kan ju programmeras så att den minns sist inställda läge på knappen. Har du då tryckt att läget ska vara av så minns den det vid nästa motorstart. | |
|
Det går att göra själv. Du behöver bara en OBD-wifi-läsare och appen Carly for BMW. Kolla i tråden om Carly i sektionen "samtliga BMW-modeller" här på forumet, längst bak i tråden har jag nyss rapporterat att detta äntligen går att fixa. Du kan återställa detta också appropå frågan om garantier. |
|
|
Tompak23d, Hur programmerar jag knappen så att den minns sist inställda läge? |
|
| Måste göras på verkstad. Blev erbjuden av säljaren på min förra kärra att göra det när jag gnällde över funktionen. | |
|
Jag har ju redan serverat lösningen! |
|
| Har med hjälp av Carly gjort samma sak på min F11. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.