AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.108

Motorvärmare 550i-07

Ac
5
Acoj
550i-07
Hej på er !
Funderade på att montera en slangvärmare med cirkulationspump. Men problemet är att det är jäklikt ont om plats. Returslangen från värmepaketet går bara upp i en liten böj bakom vänster topp(om man står framför bilen)för att seda gå ner under insuget fram till vattenpumpen.Någon som har några tips på om man ev kan sätta värmaren på någon annan slang å få det att fungera?.Om man skulle sätta värmaren på tillloppet till värmepaketet så är man ju på rätt slinga ändå?. Tänker ja fel? Tacksam för alla tips!

Mvh

Visa användare
2.336
Sverige
130i E81 -08/09
M-sport
(325xi E90 -06 såld)
(323ti E36 -99 såld)
Välkommen!

Du tänker rätt. Sätt värmaren på tilloppet om det är enklare/smidigare. Värmer motorn ändå, fast den går genom kupéelementet först.

---
Det är bara döda fiskar som följer med strömmen.
Visa användare
5.115
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
Får man inte en onödig kylning då när det passerar en iskall kupé?
Jag tråcklade dit den bakom min M62.
Se här:
Länk

Mvh Ola

Min bil:

Länk
Ac
5
Acoj
550i-07
Ok!ser ut som det är betydligt mer plats på e39, Det är nog som du säger Ola men fläkten går ju inte så det borde ju inte bli så farligt.Va tror ni om att sätta den efter värmeventilerna?
Visa användare
5.115
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
Ja, det borde väl fungera.

Mvh Ola
Ac
5
Acoj
550i-07
Ska beställa en och testa😀. Kul om de funkar.
Ac
5
Acoj
550i-07
Har äntligen fått värmaren på plats efter många om och men!. Satte den före värmeventilerna i allafall och det verkar fungera utmärkt. Kom upp i 40 grader på ca25 min när det var 10 grader ute.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.