|
|
|
|---|---|
Lasse Karlsson |
Idag gick färden till Tyresö(Stockholm), för att hämta hem nya "familjebilen" en vit 530 Touring-11 med 10800 mil på mätaren, med det man vill ha i utrustningsväg. Tycker att 550:in, är lite väl "dyr" i drift, att ha som familjebil i fortsättningen. Har dock varit och är en helt fantastisk bil, men nu ska den säljas! Har några grejer att fixa med den först, innan den kommer ut på Blocket, om kanske 2-3 veckor Det är en mörkblå Touring -06:a med ca 13800 mil på mätaren, hemplockad av en föregående ägare, från Tyskland, 2010. Den har all utrustning man kan få i stort! komfortstolar, M-sportpaket, Navi, osv, osv! Motorn är en V8:a på 367HK, Automat. Inredningen är "caramel"-gul i skinn. Om nån är intresserad är det bara att höra av sig!! Lasse mobil: 0708/743775 HA DET!! modolasse |
Lasse Karlsson |
Kan också lägga till att bilder på 550:in, finns under mina bilar-galleriet! modolasse |
| Av ren undran, vad är driftkostnaderna på 550:in? Ja har en 530 i dagsläget och jag tycker väl inte direkt att den är vidare ekonomisk heller hehe | |
|
Uppdatera gärna tråden här när bilen kommer ut till försäljning. ------- //Lövet |
|
Lasse Karlsson |
Driftkostnader: Skatt ca 3800 kr/år, försäkring för mig har varit ca 8700/år + bensinförbrukning runt 1,2l/mil och jag kör ca 1200 mil per år. Sen är det bara att räkna! Det är som sagt ingen "milslukare" men istället har man en riktig landsvägskryssare med underbar komfort, bra fartresurser osv! Samt att den kommande ägaren kommer få mycket bil för förhållandevis lite pengar!! Återkommer då den är ute för försäljning!! HA DET!! modolasse |
| Helvete va billig försäkring!!Betalar själv nästan 10k för en 320d -09 icke import. | |
| 25k skulle jag betala för 550 -06 svensksåld. 39år körkort i 20år aldrig skada,hyresrätt. 17k på farsan 75år villa eget garage. Hur fan lyckas man få en så löjligt låg premie som du? | |
|
gaspo: Jag hade 12tkr/år med samma ålder i en riktigt bra förort och sedan 2tkr mer i en sämre förort. Lasse: En av 5st 550iAT NH51 lackerade i Blue Onyx och enda med Merino Caramelläder av dessa 5st, märkligt nog kommer inte chassinumret upp på biluppgifter. Antar att det blev felinskrivet vid importen. Riktigt bra utrustad! Av de fyra saker jag hade tänkt fråga om (night vision, aktiv farthållare, tv och soft close) saknas soft close:). Ausstattung Individualdaten vorhanden! Fahrzeugangaben Art Wert Fahrgestellnummer WBANH51000CN98340 Typ-Code NH51 Typ 550I (EUR) E-Baureihe E61 () Baureihe 5 Bauart TOUR Lenkung LL Türen 5 Motor N62/TU Hubraum 4.80 Leistung 270 Antrieb HECK Getriebe AUT Farbe SONDERLACKIERUNG (490) Polsterung SONDERPOLSTERUNG (Z1XX) Prod.-Datum 2006-07-07 Sonderausstattung Code Benennung (Schnittstelle) Benennung (ETK) S205A AUTOMATIC GETRIEBE Automatikgetriebe S217A AKTIVLENKUNG Aktivlenkung S2NPA M LM R. DOPPELSPEICHE 135 M NOTLAUF BMW LM Rad M Doppelspeiche 135 S302A ALARMANLAGE Alarmanlage S319A INTEGRIERTE UNIVERSAL-FERNBEDIENUNG Integrierte Universal-Fernbedienung S322A KOMFORTZUGANG Komfortzugang P337A M SPORTPAKET M Sportpaket S386A DACHRELING Dachreling S402A PANORAMA GLASDACH Panoramadach elektrisch S423A FUSSMATTEN IN VELOURS Fussmatten Velours S428A WARNDREIECK Warndreieck und Verbandstasche S431A INNENSPIEGEL,AUTOMATISCH ABBLENDEND Innenspiegel automatisch abblendend S442A GETRAENKEHALTER Getränkehalter S456A KOMFORTSITZE ELEKTRISCH VERSTELLBAR Komfortsitz mit Memory S464A SKISACK Skisack Code Benennung (Schnittstelle) Benennung (ETK) S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Sitzheizung Fahrer/Beifahrer S496A SITZHEIZUNG FUER FONDSITZE Sitzheizung hinten S502A SCHEINWERFER-WASCHANLAGE Scheinwerferreinigungsanlage S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control (PDC) S522A XENON-LICHT Xenon-Licht S524A ADAPTIVES KURVENLICHT Adaptives Kurvenlicht S536A STANDHEIZUNG Standheizung S541A AKTIVE GESCHWINDIGKEITSREGELUNG Aktive Geschwindigkeitsregelung S5ACA FERNLICHTASSISTENT Fernlichtassistent S601A TV-FUNKTION TV-Funktion S609A NAVIGATIONSSYSTEM PROFESSIONAL Navigationssystem Professional S610A HEAD-UP DISPLAY Head-Up Display S611A BMW NIGHT VISION BMW Night Vision S612A BMW ASSIST BMW Assist S616A BMW ONLINE BMW Online Code Benennung (Schnittstelle) Benennung (ETK) S620A SPRACHEINGABESYSTEM Spracheingabe S633A HANDY VORB. BUSINESS/BLUETOOTH-SCH. Vorbereitung Handy Business S672A CD WECHSLER 6-FACH CD-Wechsler 6-fach S676A HIFI LAUTSPRECHERSYSTEM HiFi Lautsprechersystem S698A AREA-CODE 2 Area-Code 2 für DVD S6AAA BMW TELESERVICES BMW TeleServices S704A M SPORTFAHRWERK M Sportfahrwerk S710A M LEDERLENKRAD M Lederlenkrad S715A M AERODYNAMIKPAKET M Aerodynamikpaket S760A INDIVIDUAL HOCHGLANZ SHADOW LINE Hochglanz Shadow-Line S775A INDIVIDUAL DACHHIMMEL ANTHRAZIT Dachhimmel anthrazit P7R7A INNOVATIONSPAKET Innovationspaket L801A DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG Länderausführung Deutschland S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Händlerverzeichnis Europa S879A DEUTSCH / BORDLITERATUR Bordliteratur deutsch Code Benennung (Schnittstelle) Benennung (ETK) S8SAA LAENDERSPEZ. NAVI.-FREISCHALTUNG Freischaltung Navigation länderspez. S8SPA COP STEUERUNG Steuerung COP S934A WINTERREIFEN AUF LM-RAEDER Dummy-SALAPA S936A BMW HANDY BEI AUSLIEF. ANFORDERN BMW Handy b. Ausliefer. anfordern S940A SONDERWUNSCH AUSSTATTUNG Sonderwunsch Ausstattung S964A REQUEST NAVIG. DVD ON DELIVERY Navi DVD bei Auslieferung anfordern Serienausstattung Code Benennung (Schnittstelle) Benennung (ETK) S435A EDELHOLZAUSFUEHRUNG Edelholzausführung S534A KLIMAAUTOMATIK Klimaautomatik S548A KILOMETERTACHO Kilometertacho S563A LICHTPAKET Lichtpaket S851A SPRACHVERSION DEUTSCH Sprachversion deutsch Individualfahrzeugdaten Text ---- Steuerung Individual Hinweisschild BMW Individual 0490 Lackierung Sonderlackierung "blue onyx-metallic", wie Schl. Nr. S11. Z1XX Polster BMW Individual 5er - Komposition 1 Vollleder Merino caramel (Nr. 8 022 290). Naehfaden in caramel (Nr. 2 694 310), Farb-Nr. 1132 C. Steppzwirn in caramel (Nr. 2 694 299), Farb-Nr. 1132 C. Nahtbild der Sitze vorne und hinten wie Komfortsitz Individual. Text Restliche Innenausstattung wie bei Leder Dakota schwarz, Schl.Nr. LCSW. 0940 Sonderwunschausstattung Dekorleisten in Pianolack "schwarz". Dachhimmel, A/-B/-C Saeulenverkleidungen, Abdeckung Bremsleuchte (Limousine), Blende Himmel vorne SHD und Sonnenblenden in Alcantara caramel. Naehfaden in caramel (Nr. 2 694 310),Farb Nr. 1132 C. Steppzwirn in caramel (Nr. 2 694 299), Farb Nr. 1132 C. Ablegeboden hinten in Alcantara anthrazit (Limousine). Anbauteile Himmel in schwarz, wie bei SA775. |
|
| 550'n e ju helt otroligt låg försäkringskostnad. Hur har du lyckats? Dela gärna med dig av tips. Då både jag o farsan bor i riktigt "fina" områden. Lycka till med försäljning otrolig härlig bil. | |
|
Mine Cayenne kostar 8700:-/år i försäkring vilket är den näst dyraste försäkringen jag nånsin betalat för en bil. Dyrast var 730D som kostade 11'/år. Det finns fördelar att inte bo i nån storstad :) |
|
Lasse Karlsson |
Stephan 735I Har inte Tv o softclose, men nattkamera o intelligent farthållare finns! Har softclose på M5:an, o håller med om att det hade inte varit fel!! Gaspo: Har väl inga direkta tips! men bor ju i en ganska liten stad + att jag har många skadefria år! Kollade med alla tänkbara bolag o Trygg-Hansa blev bäst med ovan nämnda pris!! Men försäkringarna är ju en djungel!! Hade min förra M5:a(förövrigt ute till salu nu på blocket! WZP266 E60-05:a) hos Trygg-Hansa för ca 7500/år. När jag bytte till min nuvarande M5:a, skulle TH ha 30 papp/år, för en väldikt liknande bil, dock dyrare o nyare! men ändå!! Så min nya "ögonsten" hamnade hos Folksam för runt 13 papp o år, tycker dock inte det är speciellt märkvärdigt med tanke på vilken bil det är!! HA DET!! |
| Min 550 kostar 14' nu hos BMW original (2000 mil), förort norr om Sthlm, villaboende. Billigaste alternativet jag hittat är LF på 11,5' med samma villkor om jag flyttar alla försäkringar dit, 24' annars! | |
| :-) gick in o kolla BMW orginalförsäkring på 550 11,4K 2000mil. Bor i hyresrätt i "fint område" sicken skillnad på bolag. BMW försäkringen behövde man ju ej heller ange boende form eller parkering. 7,7k på min 320d -09. | |
|
Gissar att om du blandar in värdesänkningen på din f11 så kostar det lika mycket att fortsätta nöta på 550... Antar att det är något nyare du egentligen är ute efter. |
|
|
Sedan förstår jag inte att du valt en diesel med tanke på att du bara kör 1200mil per år. Skattemässigt dyr och ljudet är tragiskt mott 550. Måstevara grupptrycket som gjort detta. Jag håller mig till bensin 535. Sjukt nöjd med ljud och förbrukning. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.