|
|
|
|---|---|
|
Hallå där, Häromnatten tvärdog min 325a helt plötsligt under körning. Svängde in till vägkanten & försökte starta men gick inte! Bilen fick stå på en parkering över natten och vi bogserade hem den dagen efter. Den går direkt på startgas så det är soppan som felar. Säkringen till pumpen är hel. Pumpen "surrar" ingenting längre när jag vrider på tändningen. Felsökte med dator idag med en kompis och felkoderna som kom fram var minst sagt förvånande, de visade fel på 4 st spridare?? Helskumt då jag tror att pumpen är dålig på den. Ger spridarna utslag som felkoder bara för det inte kommer fram någon soppa? Tänkte också bygla pumprelät för att utesluta att just relät är dåligt. Har letat som en jävla idiot om vilket av reläerna som är till bränslepumpen. Nån som vet? Vilka stift är det man kopplar på? Aldrig kopplat förbi ett relä innan och kan inte påstå att jag är nån kung på bil-el heller, så jag frågar er kunniga innan jag eldar ner hela bilen. Om någon vet mer om detta så uppskattar jag era svar! | |
|
Det va pumpen som va kass på den.. Jag hade ström fram till pumpen och relät var det inga fel på. Jag plockade ur pumpen och testade den dirkekt på ett batteri, och till min förvåning så funkade den. Försökte ett par gånger till och på det fjärde försöket va den död! Köpte en ny och nu går den kanon. Hade problem med ojämn acceleration och ryckningar innan men det försvann efter bytet. Tog 15 minuer o byta pumpen, satt under ett lock på 4 skruvar under baksätet :) För er som undrar så är det blåa relät till pumpen och de är mellan stift 30 och 87 man byglar! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.