AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
912

KYLVATTEN LÄCKA 745 -02

sy
208
sysav
540iA Touring-98
Min bil e 65 745 -02 har börjat läcka kylvatten . ibland kan det gå några dagar utan att fylla på helt plötslig kan den tappa 2 liter. Tror inte det är det omtalade kylvattenröret hålet där det skall läcka vid kylvattenpumpen har jag lagt hushållspapper detta är torrt varje dag. någon som har eller haft samma problem ?

Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Min ena N62 läckte i slangen som ansluter mot kylaren men det syntes rätt tydligt under bilen. det försvinner inte ut med avgaserna?
sy
208
sysav
540iA Touring-98
Inget jag kan se på avgaserna inget vatten i oljan . Får ställa i garaget med papper under. När jag parkerade bilen i går kväll inget larm på nivån i morse larm och fyllde ca 0,5 l . Har hållit på så i 1 mån att fylla på mer eller mindre

Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Åk in till en verkstad som har möjlighet att trycksätta systemet för en enkel och smidig felsökning.
sy
208
sysav
540iA Touring-98
Jag provade med att blåsa in tryckluft i hålet för kylvattenröret vid vattenpumpen då blev där övertryck i expansionskärlet . Var finns förbindelsen ? Detta hål skall väl bara dränera ut vatten mellan bankarna . Jag kan för lite om denna motor

sy
208
sysav
540iA Touring-98
Hat nu konstanterat att det är kylvattenröret som läcker mellan bankarna . Någon som använt Bimmerfix Fix eller något annat att täta med?

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.