|
|
|
|---|---|
|
Min bil e 65 745 -02 har börjat läcka kylvatten . ibland kan det gå några dagar utan att fylla på helt plötslig kan den tappa 2 liter. Tror inte det är det omtalade kylvattenröret hålet där det skall läcka vid kylvattenpumpen har jag lagt hushållspapper detta är torrt varje dag. någon som har eller haft samma problem ? | |
| Min ena N62 läckte i slangen som ansluter mot kylaren men det syntes rätt tydligt under bilen. det försvinner inte ut med avgaserna? | |
|
Inget jag kan se på avgaserna inget vatten i oljan . Får ställa i garaget med papper under. När jag parkerade bilen i går kväll inget larm på nivån i morse larm och fyllde ca 0,5 l . Har hållit på så i 1 mån att fylla på mer eller mindre |
|
| Åk in till en verkstad som har möjlighet att trycksätta systemet för en enkel och smidig felsökning. | |
|
Jag provade med att blåsa in tryckluft i hålet för kylvattenröret vid vattenpumpen då blev där övertryck i expansionskärlet . Var finns förbindelsen ? Detta hål skall väl bara dränera ut vatten mellan bankarna . Jag kan för lite om denna motor |
|
|
Hat nu konstanterat att det är kylvattenröret som läcker mellan bankarna . Någon som använt Bimmerfix Fix eller något annat att täta med? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.