AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.030

PKW-Teile.de trixar med priserna vid beställning

Sm
39
Smärgel
525d xDrive E61 -10
Jag har tidigare handlat från Tyskland och alltid varit nöjd, det kanske jag är nu också men en smula irriterande är det. Satt och beställde en lång lista av delar igår kväll till mig och en kompis. Totalt ca 20 artiklar varav dom flesta till BMW. Hade jämfört inköpslistan mot Autoteilemann men PKW-Teile var klart bäst för det aktuella fallet. Artiklarna var länkarmar, styrdelar, bromsar, filter. Jag loggade in med mina uppgifter, lägger alla artiklar i varukorgen men när jag kommer till sista steget där jag ska bekräfta så ser jag av en slump att en av artiklarna kostade 20,98 istället för 19,98 som det stod i shopen. Kollade därför upp resten och det visade sig att alla artiklar hade fått ett pålägg på mellan 1-6 Euro. Det är inte moms eller nåt annat vad jag förstår utan en ren fuling från deras sida. Jag orkade inte bråka så jag bekräftade men funderar på att eventuellt ta kontakt och fråga under veckan. Har ni upplevt likandne? Vad beror detta på? Ser dom att man är från Sverige eller hade det blivit samma resultat om man loggat in som Tysk?
ga
2.767
gaspo
E91 320dA -09
Testa jag med. 2 euro var plötsligt pålagt på ett par bromsbelägg. Har pkwteile nått med reservdelar24 att göra? Dom verkar ju ha massvis med olika domäner.
ga
2.767
gaspo
E91 320dA -09
Såg nu att det är reservdelar24 autodoc sida. Många varningar angående deras leveranser. Fel varor etc etc. Hade hållt mig till mister auto och autoteilemann. Det är sidor man alltid kan lita på. Mister auto e ju på svenska o har svensk kundservice. Dyrare visst men har beställt därifrån 4-5 gånger alltid klockrent.
Sm
39
Smärgel
525d xDrive E61 -10
Jag har flera gånger tidigare handlat från pkw-teile och fått rätt grejer levererade i tid så jag tror fortfarande på att det är/var ett seriöst bolag. Det var mer det där fula tricket med tillägget som jag reagerade på. Har för övrigt handlat från autoteilemann och autoteiletrend och varit nöjd med grejer och leverans.
ar
218
arvidw
Volvo XC90 R-design, Bursting blue -16
Hej!
Jag har ingen erfarenhet av att ha handlat därifrån men jag skulle tro att det blir en slant dyrare för att du handlar från Sverige och att det beror på vår högre momssats. När ett tyskt företag sålt över ett visst belopp till ett specifikt land under ett år så blir det skyldiga att lägga på det landets momssats istället för resten av året. Tror tyska momsen är 19% istället för vår svenska på 25%. Inte säker på alla detaljer men effekten blir i alla fall att du får betala vår högre momssats istället...

/Arvid
Sm
39
Smärgel
525d xDrive E61 -10
Så var det löst. Kollade lite noggrannare på fakturan och där är momsen specad till 25% så det verkar stämma. Lite irriterande är det men bara att acceptera. Kollade snabbt på beställningen från autoteiletrend för 2 veckor sen och där blev det 19% moms så man kanske bör kolla detta innan man jämför handlarna. Tack för hjälpen!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.