|
|
|
|---|---|
|
Hej! Senaste tiden har lådan börjat slira ffa i motorvägsfart. Kan ligga med farthållare och vid motlut när motorn börjar trycka på så börjar den slira och varvet stiger och det handlar inte om kick down. Några gånger har lådan tom gått ner i något slags felsäkert läge med felmeddelandet "Transmission faulty" och lådan går i friläga. Det går då att köra på första och andra steget och efter omstart av motorn är det bara att köra igen. Detta har även inträffat någon gång när jag gett gas vid omkörning och fått en kick down. Idéer om detta? Finns det någon bra växellådereparatör i Stockholmsområdet. BMW går bort när det gäller felsökning. De bara byter grejer och testar och jag får ta notan. | |
|
Jag skulle undvikit att köra med den om du kan det. Har fått tips på en bra verkstad som jag precis kört över en bil till för att prova. Länk De heter MB, har kört över en VW och sen åker jag dit med en bmw:) De reparerar, inte diagnosticerar. Kompisen som tipsade mig har en 335 f30 med en mängd komplexa problem som de löste snabbt och proffsigt. Det finns säkert flera bra verkstäder i sthl. danviksbil.se bilmotorteknik.se gw engineeringmfl Mvh Asken |
|
| Låter som din momentomvandlare slirar/håller på att ge upp. | |
|
Låter som lock-up inte ligger i eller går ur. Du bör kolla felkoder för att säkerställa om det är mekaniskt fel eller inte. Inga andra varningslampor som lyser (typ abs eller anti sladd/slir)? Skicka powerpost om du vill ha felkoder läst (jag bor på Ekerö men jobbar i sthlm city). //Ulric Långberg |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.