|
|
|
|---|---|
|
Hej alla BMW-älskare! Jag har just skaffat mig en till synes fin 2003 (facelift) BMW E46 330xd Automat och jag har några frågor: 1. När jag går från P till D (eller R) tar det ca 2 sekunder innan den lägger i växeln, men att lägga ur växeln går på nolltid. Är detta normalt? 2. Den droppar någon form utav vätska, som ser ut som olja fast gulbrun, från höger fram någonstans. Motorolja är det inte eftersom den är svart. Vad kan det vara? Något som brukar gå sönder i den regionen som gör att det droppar? Servoolja? 3. Förarspegeln är elektrikst infällbar, och ibland när jag startar bilen går den förbi ändläge så att spegeln viker sig för långt ut så att säga. Jag måste då vika in den igen och stoppa den där den ska vara. Vad kan det vara? MVH | |
|
Låter spontant som att det kan vara låg oljenivå i automatlådan - vilket även oljeläckaget kan vara kopplat till. Oljan i lådan är gulbrun, oljan i servot är grönaktig (eller i vissa undantagsfall rödaktig). Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Det skulle ju vara trist om det är så för det lär nog inte bli tvärbilligt att fixa. Vad kan det vara för fel på förarspegeln då? | |
|
4. Ibland när jag lägger i backen piper parkeringssensorerna konstant i ca 3-4 sekunder sen lägger dom av helt. Ingen funktion alls. Dags att byta någon kabelstam eller alla sensorer? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.