|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Det ser ju inte så bra ut när det blir såhär. Länk Länk (Skivorna byttes för ~5 månader sen.) Slipade bort ytrosten. Länk Gjorde rent och lackade med svart värmebeständig färg. Länk Nu ser det mkt bättre ut. Länk Sen är ju E46 M-fälgar mkt snyggare än E87+ M-fälgar (även fast de egentligen inte passar). --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. | |
|
Såg även det här. Länk Har de bara tejpat bort slitagevarnaren när de bytte skivor... --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
| Satan i gatan va lacken blev slät o fin. Ser ju för fasiken fabrikslackat ut. Lyfter på hatten o säger fy fan va snyggt. | |
|
Tack. Det gäller att det är rent, och lägga många tunna lager. --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
|
Ett litet tips som fungerar även på bilar. Skruva fast en offeranod till en båt i ena Skruven till bromsoket bak så slipper du mycket problem. Ju mer de ärgar ju mer nytta gör de. Typ: Länk Mvh Jonas B |
|
|
Måste varit riktigt billiga bromsskivor. Original och OEM-kvalitet är klarlackade och rostar inte alls de första åren... börjar väl komma lite prickar efter 2-3 år. /Jonas |
|
|
Jag har sett OEM skivor se ut sådär redan efter 2-3 år på BMW, tror det var E91 så billigare skivor än BMW använder själva behöver det inte vara. Några prickar var det redan efter 6-12 månader. |
|
|
Men skivorna i exemplet ska ju vara bara 5 månader... /Jonas |
|
| Mina m-sportskivor såg ut sådär efter första vintern. | |
| Min skivor är fyra år gammal nu. 0% rost, dock kör jag aldrig under vintern med den. | |
|
Det är olika material mellan renodlade M-modeller och "vanliga" BMW modeller. Gör en sökning på nätet så ska ni se att det är väldigt vanligt förekommande på nya modeller. Enligt de uppgifterna som jag har fått så bytte BMW spec på materialet/ytbehandlingen för några år sedan. Jag har sett fabriksnya bilar (demo i hallen hos återförsäljaren) som har ytrost i linje med trådskaparens bilder. Mvh/ Niclas |
|
| Länk mina efter två vintrar och 5300 mil och noll underhåll. OP's skivor måste vara gjorda av knäckebröd. | |
|
....beror ju i stor utsträckning också var i landet man kör och under vilka årstider! Även faktorer som hur ofta man spolar bort vintersaltet spelar stor roll. Vinterväg med saltslask är rena döden för allt som kan rosta...! :( Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Min bil går mestadels i Sthlm eller i Småland och den söndersaltade E4'an däremellan. :) | |
|
Fick nån form av orderbekräftelse från säljaren, "Skruvat ordernr #*****". Stod bara bromsskiva fram/bak (och några siffror). Var väl inga jättedyra skivor direkt... --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
|
Skruvat säljer väl mest kinaskit... Jag har köpt bosch-skivor som sett ut som nya efter 2-3 vintrar med massa saltslask och nästan ingen tvätt. Jonas |
|
|
Snyggt. Om du kommer ihåg, följ upp efter vintern för att visa om resultatet stått sig. Har du använt dig av vanlig värmebeständig färg på sprayburk? MVH Falukorv |
|
| Malleru:E dina skivor gjorda av titan? ;-). Klart som fan skivornas nav rostar. Det gör original och kvalitets eftermatknad. Jag bytte skivor för 3,5år sedan Zimmermann coated. Dom ser inge roliga ut idag. | |
|
@Gaspo Jag kan om du vill ta en bild så kan du se. Skivorna ser aldrig salt. Har kört kanske 5 ggr med den när det har regnat, man kan slicka undersidan av bilen, finns varken lerig smuts eller rost under bilen. |
|
| Ja men där har vi ju förklaringen!! Min bil körs dagligen o har gjort så i 7år i ur o skur. Du ska se min bakvagn FY FAN Kattegatts botten har den legat i länge. | |
|
Rostskyddsgarantin borde väl gälla alla delar? Står inget om att vissa delar kan/får rosta? Problemet med naven är att de syns så mycket när fälgarna blir större och öppnare. Förövrigt så har m-sportbromsarna nav av aluminium om jag inte missminner mig, de rostar inte alls... på 535'an såg de fräscha och fina ut som de borde göra. Det borde inte vara svårt att göra så att de inte rostar!? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.