|
|
|
|---|---|
|
Detta kanske finns redan på forumet, men jag hittade det inte och tänkte dela med mig. Min kompressor slutade inte att pumpa luft, inte ens när jag låste bilen. Så jag åkte till en verkstad där det konstaterades att kompressorn inte tryckte nån luft. Jag beställde en begagnad, dyyyrt... och skruvade dit, den pumpade luft och fyllde bälgarna, men slutade inte att gå. Då började jag leta lite och hittade ett relä. Bytte det och allt fungerar. Troligen var det inget fel på kompressorn innan utan det trasiga relät har gjort att den kört sönder sig. Nu tänker jag ha åtminstone 1 st av Länk för att slippa att köpa en svindyr reservdel som egentligen inte var trasig från början... | |
| Tack för att du delar med dig i bygget av detta forum som varje BMW-ägares felsökningsbibel! | |
|
Hej Garpen, är det det här reläet? 61368373700 Jag har inte öppnat där kompressorn sitter men du kanske har ett tips om var reläet sitter? Och var köpte du reläet? |
|
| Ja vart sitter reläet på en F11?? | |
|
relät sitter i bagage luckan där batteriet är. det är en grön bricka. mvh |
|
|
Jag kan bannemig inte hitta något relä?? Har kikat men kan inte se något vid batteriet? Där är bara en massa kopplingar närmast kofångarväggen? Ingen som har en bild eller nåt? Jag har en F11 2014. |
|
|
här har du en länk Länk |
|
|
Hejsan! Är det i "reservhjuls-baljan" där även batteriet sitter? Jag hittar inget relä där? Bara en hel del snabbkontakter. Ska man ta bort batteriet? Det sitter inte i höger eller vänster fack i bagageytterväggarna?? |
|
|
Tack för tipset om reläet. Tog bort minuskabeln från batteriet. Knackade några gånger försiktigt på reläet. Satte tillbaka batterikabeln och kompressorn var tyst :) |
|
|
Jag hittar inte heller var reläet sitter. Vid batteriet finns 2 relativt stora lådor på bakväggen men inget relä? Kan någon skicka en bild på hur det ser ut när man är "nära" Har även hittat någon bild på att det skulle kunna sitta under motorhuven nära rutan på passagerarsidan. Var kan man köpa ett sånt relä? 61368373700 |
|
| På min F11 satt reläet till höger om koffert luckan, innanför den höger avtagbara luckan och sedan i i bakre hörnet. | |
| Smygaren: Luckan där det sitter en massa säkringar? | |
|
Nu hittade jag!! :o) Sitter bak vid säkringarna. Fast längre bak mot bakljusen. Kan maila bild om någon behöver mera guidning. Nu gäller det bara att få tag på ett relä. Inte så lätt... Tack för all hjälp och alla tipps. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.