AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
2.473

Prisbild BMW 640d vad tror ni?

Fr
71
Freddan74
Kia Picanto-2016
MG4
Har helt klart fastnat för ovanstående modell !
Finns ju så få på marknaden så svårt att veta om priserna är vettiga??
Oavsett vad så lär den ju fortsätta o falla som en sten...
Nåväl!
Vad tror ni om dessa? Och priserna
Finns det luft kvar för prutning??
Spekulanter på dessa bilar växer ju inte på träd!!

Länk

Länk

Slänger även med en BMW 435
Men den känns ju nästan lite diskret...?!?!
Länk
Visa användare
460
Patrik.E
M6 "indy" -05
525da Touring Xdrive -14
Vet inget om bilarna eller modellen, men den vita med rött skinn va otroligt tjusig!

Titta bara på föregående modellgeneration, 635d kostar nästan samma pengar som en M6, är den lågmilad så är det samma pris!

Men som du säger, en lyxcoupé med dieselmotor,, många vill nog gå direkt på det bensinslukande alternativet vilket drar bort eventuella intressenter?

Men lyxen och komforten i bilarna du nämner måste vara kanon (min F11 är ju kanon och ser inte i närheten lika bra ut ) och dieseln går ju säkert köra en bra bit innan du ska tanka! :)
Visa användare
460
Patrik.E
M6 "indy" -05
525da Touring Xdrive -14
// tror inte den kommer falla särskilt hårt i pris, det tyngsta är redan gjort! Men du verkar va inne på att folk kanske väljer en 4dörrars istället för dessa eller iaf sätter vanligare modeller framför denna ? :)
Fr
71
Freddan74
Kia Picanto-2016
MG4
Marknaden är rätt liten för dessa pärlor
Bilarna blir stående mycket länge hos handlarna
Bendt bil har en som stått över ett år och trots prissänkning med 100000 nappar ingen?

Länk

Som jag skrev i en annan tråd så är tvådörrars fruktansvärt opraktisk. Det går inte att sitta i baksätet ens en gång med en förare i normallängd eller större.

I princip är det en jättestor nöjesbil som dessutom är rätt dyr. Att äga är den är faktiskt mindre hysteriskt än man kan tro, men billigt är det ju såklart inte. Med andra ord så är marknaden väldigt liten och man kan förmodligen pruta en del på de som ligger ute. Sen beror det ju naturligtvis på hur länge den legat och hur mycket priset redan är sänkt.

Min bild är i alla fall att 640d GC är den som är "säljbar" medan övriga varianter har en väldigt snäv kundkrets.
Fr
71
Freddan74
Kia Picanto-2016
MG4
Nu har jag slagit till!
Det blev en 640d
Vilken härlig bil!
Men baksätet är mindre än på min gamla E92 coupe...
Smått otroligt på en sååååå stor bil!
Hoppas på många lyckliga år tillsammans ☺
Grattis!

Det är en fantastisk bil. Men jag håller med om att det är rätt galet med så trångt baksäte på en bil som ändå får betraktas som rejält stor. Men det känns som det är benutrymmet som är problemet.

Jag kan också tipsa om att vara försiktig med parkering "framåt" då bilen sticker fram mer än man tror.
Sn
1.381
Snajdaren
BMW 635iA -87
BMW 635i -84
BMW 325i cab -89
BMW 528i -97
BMW 740iA -99
MGB GT -66
Blir väl som med de flesta sportmodeller från BMW, nere och vänder på 40-50 för att sedan stiga när de anses vara klassiker.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.