|
|
|
|---|---|
| Som bekant så är avgasgrenrören på M5 E39 riktigt dåligt utformade, faktum är att de är identiska med de som sitter på/i övriga E39 med V8. SuperSprint har de förmodat bästa rören men priset är rätt saftigt, 30k. Schmiedmann har en egen variant för runt 17k. Å så finns det no-name rör på ebay för ca 8.5k. De ser OK ut på bild, inte lika bra utformade som SuperSprint men ljusår bättre än original iaf om man får tro bilden. Frågan är är om det är nån som vet hur passform samt kvalite är på dessa? Rostar de med ljusets hastighet trots att de är i RF? Behöver man modda o ha sig för att få dit de? Funderar på att köpa men hittar ingen info om de på webben? | |
| Racing dynamics rostar ingenting på min. Lila blanka som nya, men kör aldrig i regn, snö.. | |
| Racing Dynamics rören är faktiskt rätt dåligt utformade, dock klart bättre än original. SuperSprint är bäst ur effekt synpunkt. Nu är jag inte ute efter de bästa men vill ha klart bättre än original, vilka är allt annat än optimalt utformade... På bild så ser de där rören för 8.5k OK ut, men hur är passformen :D? | |
| Länk | |
|
Finns 2 versioner.. Modular och sport. Har även diskutterats i vårt forum innan... Länk |
|
| Hm...Ser nu att SuperSprint kostar "bara" 2500€ om man köper från de direkt...Vågar vi hoppas på att kronan stärks framöver :D? Nån som vet hur passformen är på SuperSprint? Är det mycket "modifieringar för att få dit de"? | |
|
Du glömde Evolve. Mycket fina rör i klass med Supersprint om inte bättre, Länk Länk |
|
|
och ... Dinan, Motor sport down under, Schmeidmann, Russ Fellows, BMP Design,Van Manen, Tiger Performance, A1 mfl. Har själv RD Sport racing varianten, ligger lite lågt under bilen, utformningen har inte stor praktisk betydelse vid överladd - funkar bra för mig. fördelen med supersprint är att dom är delade - enklare montering/demontering/justering - nackdelen är när man letar läckor :) |
|
| Efter lite funderande så vågar jag inte chansa på ebay-rören trots att de ser OK ut. Blir det några rör så blir det SuperSprint, om nån inte kan länka till likvärdiga men billigare rör med mycket god passform? | |
| Supersprint är bra rör för pengarna - go for it :) | |
|
Evolve är grymt fina rör som är 5000 billigare än Supersprint nu, förut har de varit dyrare. Missade du dem? Evolve vs supersprint: Länk Hade lätt köpt Evolve om jag haft kvar min E39 M5. Såg några andra sjuka grenrör i E39 M5 owners group på facebook för ett tag sedan men minns inte namnet på dem, de var svindyra dock. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.