AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
2.985

bmw X2 concept

Sida 1 av 2
bmw visar upp x2 som concept. vet inte riktigt vad jag ska tycka
Länk

den ser inte ut som en bmw tycker jag men det kanske vi får börja vänja oss vid nu
Från sidan så ser den ut som en generisk liten suv, framifrån och bakifrån så är den inget vidare.
We
963
Weiman
118i M-Sport -24
Inte så illa, riktig snygg i profil. Kul med BMW-loggan på C-stolpen.
Fronten behöver dock lugnas ner lite.. njurarna ser ut att sitta uppochner!

Fast jag hade förväntat mig en produktionsnära bil, denna verkar ju ligga något år bort tyvärr.
Nu när jag tittat på bilen några gånger så är den faktiskt inte så tokig.. hoppas inte de fegar ur totalt till produktionsbilen
Personligen tycker jag den är gräsligt ful, känns inte alls som någon coupe-suv.
Bl
98
Black Edition
GLC 250 Coupé
Det är på tiden att BMW kommer med ny design, Tycker faktiskt att suvarna börjar se gamla och trötta ut.
Säger som bmw_jerry hoppas de inte fegar ur
be
113
begell
X3 30e -20
Vår lokala dialekt har ett generellt ogillandeljud: hösch!
Den som drabbas av slik njurform går nog inte att rädda, inte ens med dubbel njurtransplantation.
js
1.928
jsn
i5 m60 -24
Läcker!
Visa användare
1.024
Alf_VON_Sil
BMW X4 20d
Jeep Wrangler YJ
"Skogsbesten"
Äntligen lite vågat från BMW. BMW har blivit som Audi. Man ändrar storleken och drar lite i lyktorna. Och anser att det räcker.

Kommer det se ut så här när produktionen drar igång? Knappast. Det hade varit ärligare om de visade upp en BMW X1, tagit bort loggan och satt dit X2. Och gjort lite mer utdragna lyktor. Så kommer verkligheten se ut.
Otroligt ful, ser ut som en Kia.
We
963
Weiman
118i M-Sport -24
Alf_VON_Sil: Jag tror du har fel, det kommer snarare bli tvärtom. De lär behålla grundformen men tona ner detaljerna.
Länk
patentbilder läckta
Hoppas verkligen att trynet på denna och nyare X3 inte smittar av sig på övriga modeller. Måste kanske ses i verkligheten men sjukt avtändande på bild.
Länk
nästintill avtäckt
Länk
oficiella bilder har läckt ut.. snyggare än jag trodde. hoppas bara inte den blir mkt dyrare än en x1. Gillar egentligen inte framhjulsdriften men man får väl börja vänja sig
ts
414
tsint
Polestar 2 -23
Generellt så tycker jag den ser bra ut, men jag har problem med BMW-märket på C-stolpen och den enormt stora växelspaken - inte ens 20 år gamla traktorer har en sådan växelspak...
Ser helt ok ut men förstår inte riktigt behovet av modellen. Finns redan X1 och ny X3 på väg. Vad har jag missat?

/Anders
Tycker att den är riktigt läcker, nu går den att konfigurera men det är riktigt tröttsamt att nästan all extrautrustning är inbakad i paket. Jaha, vill du ha elupvärmd ratt men då måste du lägga till comfortpaketet för 19900.
Samma med allt man vill ha som exempelvis Harman/Kardon eller PDC fram o bak då blir man tvungen att lägga till paket med en massa prylar som man egentligen inte vill ha eller behöver.
Clubsport: Tror du inte de ändrar det med tiden? kanske bara är sådanna paket nu vid introduktionen. Lär ju fyllas på med ytterligare utrustning samt motorer
bmw_jerry:
Nja, jag vet inte, andra bilmärken har ju så iof. Det är lite samma sak med nya 5-serien det mesta är inbakat i paket så att bilen blir onödigt dyr och man får med saker man inte behöver,
Samma med i3 allt är paket, vilket gör att rabatten blir mindre då den bara gäller på bilens grundpris och inte på paketen.

Jag ser den helt klart som ett alternativ för mig istället för M140/240, hade helst sett att M35 fanns med redan nu så att man hinner få bilen innan bonus/malus träder ikraft.
We
963
Weiman
118i M-Sport -24
bmw_jerry: Det får man verkligen hoppas, just nu finns nästan inga tillval alls.
Prislistan är helt klart den kortaste jag någonsin sett för en BMW :)

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.