|
|
|
|---|---|
|
Funderar starkt på att köpa BMW och har varit runt och kikat lite hos återförsäljare. Har ett barn och ett till på väg så det lutar åt en touring. Tycker inte 3-seriens touringar är så himla små men man kanske behöver en 5-serie i alla fall? Någon som har erfarenheter av detta? Hur mycket BMW (dock touring) får jag för sisådär 100-135 kkr? Kan man hitta en E39 touring i den prisklassen? Tack på förhand, KP | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Länk prisexempel på BMWbörsen.Med två barn är det nog trevligare med den större E39,men det blir väl lite nyare 328T tex. som kulfaktorn är lite högre på. MVH Hasso |
|
Hur mycket motor? |
|
|
För ca 130-140" torde du kunna få en 523iAT -97 med skinn, klima och lite annat skoj. Trevlig bil men ingen räser direkt. |
|
| Har faktiskt aldrig kört någon annan E39 än en 525i så jag vet inte riktigt hur de andra motoralternativen är att köra. Skiljer det mycket i körupplevelse mellan touring och sedan resp. 520 och 525? | |
|
På BMWPower finns hundratusentals inlägg. Prova med funktionen Sök inlägg uppe till vänster, så lovar jag att du får fler svar än du har frågor till. Du har valt rätt, när du valt BMW! Ditt val av modell önskar jag dig lycka till med! ______________________________ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
Glömde.... du har säkert redan botaniserat i BMWBörsen uppe litet ännu mer åt höger. Men ifall inte, där hittar du ett stort utbud och kan skapa dig en uppfattning om prislägen, testa tex Avancerat urval och ange önskat prisintervall. ______________________________ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
En kort fråga till bara... Känns lite otryggt att köpa en bil privat för 100'+ Har ju hört skräckhistorier om bilar som inte varit betalda osv. Har ni erfarenheter? Återförsäljarna har ju som bekant betydligt högre priser men hur mycket prutmån är det egentligen på en bil utan fel för runt 130'-140' ? (hos en återförsäljare) /KP PS. Tack alla som svarat hittils. DS |
|
|
Vad är det som är otryggt med ett privatköp? Kolla bilen via en M-test eller SBP´s bildiagnos, så är det lugnt. Vad gäller restskulder så får du be säljaren visa ett kvitto på att bilen är fullbetald. Vill du dubbelkolla kan du via bilregistret ta kontakt med föregående ägare och kolla att allt är grönt. prutmån hos återförsäljare vet jag inget om, men ett litet tips kan vara att även här kolla bilen bakåt och ta reda på hur länge handlaren haft den. Hyllvärmare=läge för prut. Generellt sätt är det inte lätt att sälja gamla bilar idag och prutmånen beror på flera olika faktorer. Spekulerar jag på en privat bil, så har jag någonstans i bakhuvudet att pruta runt 20%, minst. Det beror lite på hur bilen är, det får ju inte bli löjligt. Lägg känslorna åt sidan när du prisförhandlar och glöm inte att du inte ska inleda någon kompisrelation med säljaren. det är dina pengar det handlar om och i en affär är det upp till säljaren att säga ja eller nej, även om han uppfattar det som ett skambud. När du lägger budet, säg att det gäller här och nu, att du har pengarna klara. brukar leda till positiva avslut. Slutligen, titta på fler bilar innan du slår till. Det är en klar styrka att vara inläst på modellen då du förhandlar. Robban |
|
|
Hmmmmm, nu har jag fått upp ångan; Om du nu ändå väljer att köpa bil av en handlare, så är mitt råd att inte gå till en BMW återförsäljare i första hand. En av deras roller i denna värld, är att hålla priserna på det egna märket så högt som möjligt. Det är ju ändå inte mer än en styv hundring du ska lägga. Slå en lov på Länk så får du en bra uppfattning av prisbilden ute hos handlarna i landet. Få saker är så roliga (tycker jag) som jakten på det optimala fyndet. Lycka till med ditt köp. Robban |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.