|
|
|
|---|---|
|
Får se vilken motor det blir. Men vilken utrustning behöver jag mer trä inredning Skinn klädsel Automat sportväxellåda M-Ratt komfort eller sportstolar vet inte vad skillnaden är mellan dem ? taklucka PDC HIFI xenonstrålkastare autoavbländande backspegel 2zonsklimat Är det något mer jag kan tänkas behöva ? Fanns all den här utrustning att få från 2011 ? | |
|
Verkar som om 528i motorn (N20 ) har fått pris för hur bra den är, är de andra alternativen lika bra som finns i 530i och 535i ? M v h |
|
|
Du jämför 4 kontra 6 cylindrar Verkar som om du först behöver provköra, tex en 520i (som kan gå att hitta 528 är betydligt mer sällsynt) och en 535 i Sen han du fundera på vad du vill ha i form av karaktär och är beredd att betala Förövrigt är 520i trimvänlig |
|
|
Hur trimvänlig ? en 528i kan man få från 245 hk till 290hk under 10000kr på flera ställen. Har även kollat lite på mobile.de och inte heller där kan jag finna en som är fullutrustad, inte ens så vanligt med komfortstolar. M v h |
|
| När det gäller 35i motorn kan jag inte säga annat än att den är en pärla. Stark, snål och med fin gångkultur. | |
|
Den tidigaste 528i f10 hade med en 6 på 258hk innan de ändrade till 4an på 245 tror jag det var. Vet dock inte varför de bytte så snabbt om inte dne 6an var så bra ? M v h |
|
|
minskad bränsleförbrukning, och skulle jag tro ökad vinst, är grunden till att man tog bort motorn. Mindre motorer = lägre utsläpp, i alla fall i testerna, men betydligt mindre irl Du får samma sluteffekt på 20i motorn |
|
| Jag vet att den nya 4an som ersatt prisades för att vara väldigt bra,men även den sexan som de bara hade första året i 528i måste även funnits i andra bilar innan dess. Ser ut som om det blir svårt att finna en välutrustad bil 528i-535i under 10k mil och helst efter 2013, då updateringen kom. Men även innan uppdateringen är svårt runt 200k nästan även svårt för 300k, i Tyskland med Tyskland. Verkar inte vara jätte många som väljer komfortstolar och M-sportratt. Många verkar bara ha grundutförande och sedan kanske några få tillval. Jag som trodde att de var mycket mer utrustade i Tyskland. Har svårt att finna till ett vettigt pris matchande utrustning av vad jag har på min Honda accord idag. | |
|
Ser att en del har ljuspaketet vad innehåller det, kan inte finna det på bmw.se eller här ? M v h |
|
|
Tyckte den här såg väldigt bra ut på alla sätt, det var innan jag läste om motornsom verkar vara ett rullande problem (ursäkta till er som äger en sådan ) synd den verkade var rätt prissatt och med bra utrustning Länk m v h |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.