|
|
|
|---|---|
|
Hej, Kan någon som äger eller har ägt bägge bilar skriva lite om skillnaderna från ett rent entusiast perspektiv? Kall fakta kan jag läsa i tekniska dokument och jag verkar inte hitta en bra youtube video som jämför bilarna på alla punkter. Jag tänker inte köra på bana och jag har hört att med rätt avgassystem låter F10:an magiskt. Vad tycker ni? | |
|
Låter F10:an magiskt? I mitt tycke låter V10 i E60 magiskt med ett öppet system och rejält med varv. Alltid ett nöje att få lyssna på dessa högvarviga, flercylindriga maskiner utan turbo. Har ingen egen erfarenhet av någon av bilarna, men misstänker att F10 är bättre på det mesta, men motorn i E60 (tillsammans med det lägre priset) är det som gör E60 till ett reellt hot. |
|
|
Instämmer med Grelle, men personligen gillar jag inte alls lådan i E60 M5. Totalt sett är ju F10 M5 en mkt bättre bil. Sen beror det ju förstås på hur mkt pengar du vill lägga? Det skiljer ju en hel del i pris eftersom det är olika modeller och årgångar. E60 M5 har väl också betydligt högre ägarkostnader skulle jag tro, jag har inte läst och hört om några speciella problem med F10 M5. Men som alltid är det ju historik och skick som avgör. /Anders |
|
|
Hej Jag äger och har ägt båda. Ur ett rent entusiast perspektiv skulle jag nog välja E60. Den är råare och brutalare på alla vis. Men om man som jag kör den som bruks så överväger komforten i F10. //Mathias |
|
|
F10 kommer också att kräva reparationer och dyr service. Tror inte att det kommer att bli speciellt mycket billigare än en e60. Snarare tvärt om. EB |
|
| Jag hade valt F10an :):):) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.