|
|
|
|---|---|
|
Tjena, fick idag hem mina nya ändrör till min E90 335D Länk Såhär ser dom ut. Undrar då ifall någon har gjort det här tidigare och kan ge mig några tips på hur jag löser det här på enklaste sett. Mvh | |
| Äre orginalgrejer? ser ju annars rätt basic ut ala slangklamma-montage döma av bilden | |
|
Ursäkta blev lite fel när jag skrev, dom som är på bilden dom är dom nya jag fått hem och vill sätta på. Har kikat under bilen nu och hittar inga klämmor eller dylikt, har försökt att dra lite och så men det händer inte så mycket, vet inte hur mycket jag vågar dra. ser ut som att det är bara ditsatt och att friktionen löser resten? |
|
|
Länk Såhär ser det ut underifrån och i sjävla röret. |
|
|
Den här kom visst inte med. Länk |
|
|
Jag själv tror att det är bara slip-on men jag kan ha fel med. Kanske det är svetsat också? Har ingenstans att lyfta upp bilen just nu men får ta det dom närmaste dagarna och kolla. Tacksam för all hjälp. |
|
|
De sitter som på min 335i, de är svetsade dit. Dock saknar 335d avgasspjället. Bara fram med tigersåg med metallblad och svetsa dit de nya. Så här ser mina ferritapipor ut: Länk Länk Mvh Tompa |
|
|
Där ser man! Blev ju riktigt fint det där. Men tror du jag behöver svetsa på mina även ifall det finns "slangklämma montage"? |
|
| Det är svårt att få till dem snyggt i diffusorn om man inte svetsar. Röret böjer sig mot dämparen och de vill gärna sträva mot kanten i hålet på diffusorn så att säga annars. | |
|
Aha okej! Ska se ifall jag hittar någon som kan fixa detta till mig! Tack ännu än gång |
|
|
Enoiwow: Hur gick det med ditt montage av de nya ändrören? Jag funderar själv på att montera lite trevligare och större ändrör på min 535d F11. Mvh Jimmy |
|
| ThePilot: De där Ferrita ändrören är katastrofalt fula på en BMW om jag får säg, sorry kunde inte låta bli då det "skär sig nåt enormt mot bilen i övrigt" enligt min åsikt. Däremot passar de bättre på typ valfri Honda Type R... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.