|
|
|
|---|---|
|
Hej, BMW X5 2014 30d xDrive 258hk Comfortpaket (Läder D -14), 6020 mil. Länk Vad skulle ni uppskatta att man kan få för denna om 2 år + 1500 mil? Försöker även klura ut om det är smartast att köpa den privat eller leasa på firman, dvs vilken blir en bäst affär rent nettomässigt? Jag har likvid för båda alternativen. tack! D | |
|
En gissning är 7000 kr/mån i värdefall mvh Christer |
|
|
Tycker den är för dyr till att börja med. Den har gått snart 3 år i trafik och har knappt någon utrustning alls, inte ens basic tillval som komfortsäten och backkamera vilket nog gör den väldigt svårsåld sen. Så att den ska kosta typ 75-80% av nybilspriset efter 3 år känns ju som en dålig affär för dig... Angående firmaköp så ska du generellt ha en lite äldre bil privat. Dock beror det på hur mycket du lön du tar ut ur firman och om din marginalskattesats är 18% eller 55%...utfallet av förmånsskatten blir därefter |
|
|
Räkna med en för bilenmodellen högre värdeminskning än genomsnittet. Jag tror att den blir svårsåld sedan i nästa led för bilen känns lite klent (tråkigt) utrustad och de som generellt köper 3-6 års bilar av den kalibern brukar värdesätta en hög utrustningsnivå. Sån är jag i varje fall. Sportpaket och 19-20" är nästan ett måste på en X5. Skulle hellre gå på en lågmilad E70 2013 med rätt utrustningsnivå. Men detta är min åsikt. |
|
Verdi |
Privat skulle jag tro blir bäst eftersom det är en begagnad bil. Inte kul att betala fullt förmånsvärde för en sån. |
|
X5 har normalt ett bra andrahandsvärde, bättre än många andra BMW-modeller men som sagt utrustningslistan är viktig. Denna känns rätt spartansk som ovan nämnts, inget som sticker ut och gör den läcker som beg. Finns det inga bättre alternativ? Det är till och med att det skulle vara ett alternativ att kika på en ny med Innovation Paket. Fri service, lägre försäkring, kanske bättre finansalternativ och även möjlighet till leasing. /Anders |
|
|
Tack för svar, vilken utrustning bör man isf kika på? Vilken bil av dessa vore en bättre affär om man ser på värdet när jag säljer den igen om 2-3 år? Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.