|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Nockenwelle är mer att jag vill veta vad det innebär när man läser på blocket att en bil har det paketet och den utrustningen är även osäker på vad de olika sakerna gör. mina önskemål är en så ny bil som möjligt med så mycket utrustning som möjligt och så få mil och ägare i bra skick som möjligt. Behöver dock ingen onödig utrustning som tex x-Driver verkar vara för mig. Allt det här inom budget lol svår ekvation, sen ska man finna en bil som uppfyller allt det här och då hos en seriös handlare ....... :) | |
|
M-sport paket är och har väl varit det samma F3x Sportstolar, klädsel, ratt, paneler, pedaler, växelspak (om manuell) svart innertak, front, fälgar, diffuser, tröskellådor, shadowline, svartkromat ändrör, sportchassie. ( tillägg på 6000kr för adaptivt chassie) Tror att allt är med. |
|
| Låter fint men jag vill nog hellre ha komfortstolar tror jag och paneler i trä. och automatlåda :) | |
| Tyvärr finns inte komfortstolar att välja till 3-serien. Det som finns är standardstol och sportstol. Många ser sportstol som ett "måste", men jag råder dig att pröva själv. Stolar är individuellt vad man passar i. Jag kryssade för sportstolar till min bil, men det behöver inte vara bästa valet för alla. | |
|
Nockenwelle, är osäker på vad jag ska ha 3serie eller 5serie sport eller komfort. M v h |
|
|
john g: Köp en 5serie med komfortstolar om det är komfort du är ute efter. Det är helt annat klass än 3 och 4series stolar. Det räcker att köra tur och retur GBG för att bli trött på stolarna i 3 och 4serie och då var returen två dagar senare... Komfortstolar med kyla och massage är vad som gäller om man vill åka bekvämt. Då går det åka hur långt som helst:). Synd att BMW inte erbjuder komfortstolar på 3 och 4serie, förhoppningsvis kommer dem till nästa generation. Viktigaste biten på M-paketet för dem flesta är stötfångarna. En Estorilblau II F30/F31 ser otroligt bra ut. En sådan 335i med manuell låda vore nått:). Mvh Stephan |
|
|
john g, när jag tog bilen hade jag inte det här uppdraget och inget större bilbehov då jag i regel inte åker så mycket. Nu med facit i hand och en ganska bra uppfattning om framtiden så tittar jag faktiskt på ett byte till en V90. Jag gillar ju egentligen inte stora bilar men man hamnar ju där ganska snabbt om man letar efter komfort. Får se om jag fullföljer det bytet. Ska ju tilläggas att 3-serien är kul att köra, vet inte om jag vill släppa det. Angående M-sport så stämmer det som Nockenwelle skriver, mest utseende i mitt fall. Tycker 3-serien (f31) är snygg utan också så det går att leva utan det antar jag. /daagis |
|
|
Absoluta grundkrav: Xenon. Inte standard. Stackare som beställt bil för en halv miljon och missat detta. Genomlastningssystem. Samma här. Måste för att få fällbara ryggstöd bak. Drive Comfort paket: Farthållare, PDC bak, bluetooth. Exempel på paket och utrustning till F30 2013: ZVA Drive Comfort paket 544 - Farthållare med bromsfunktion 507 - Park Distance Control (PDC) bak 6NH - Bluetooth-förberedelse Business samt USB anslutning ZVB Adaptive Drive paket Inkluderar sänkning av chassit med 10 mm samt justering av stötdämparinställningen via Driving Experience Control. Mer sportig dämparkaraktär utan negativ inverkan på körkomforten. Lättare rattmanövrering inkluderar Servotronic (kod 216) 2VL - Variabel sportstyrning 2VF - Adaptivt M Sportchassi Ej med 216 / 704 ZVC Funktionspaket Inkluderar följande utrustning: 248 - Uppvärmd läderratt 3AA - Takrails, svarta (för Touring) 465 - Genomlastningssystem med 40:20:40 fällbara ryggstöd bak, inkl mittarmstöd (för Sedan) 493 - Förvaringspaket 563 – Belysningspaket ZVD Siktpaket 431 - Automatiskt avbländbar innerspegel 521 - Regnsensor (inkl halvljusautomatik) 5DC - Bakre nackstöd fällbara ZCE Advantage edition 302 - Larm 3AA - Takrails, svarta (för Touring) 465 - Genomlastningssystem med 40:20:40 fällbara ryggstöd bak, inkl mittarmstöd (för Sedan) 493 - Förvaringspaket. 507 - Park Distance Control (PDC) bak 521 - Regnsensor (inkl halvljusautomatik) 522 - Xenonstrålkastare 544 - Farthållare med bromsfunktion 563 - Belysningspaket 6NH - Bluetooth-förberedelse Business samt USB anslutning 7AC / 7S1 / 7S2 - Valfri Line 7AC Sport Line 255 - Lädersportratt 2A6 - 17" Lättmetallfälg Dubbeleker 392 (320i/xDrive, 316d, 318d, 320d/xDrive) 2A5 - 18" Lättmetallfälg Dubbeleker 397 (328i/xDrive, 335i/xDrive, 330d, ActiveHybrid 3) 481 - Sportstolar, fram 4AT + 4DN - Interiörlist Svart högglans med accentlist Korallröd matt BEL1 - Tyg 'Track' Antracit/Grå highlight | Svart - Sidospegelkåpor i Svart högglans (kan väljas till utan kostnad) - Främre luftintag med detaljer i Svart högglans - Sidoluftintag med detaljer i Svart högglans inklusive dekor i aluminiumutförande - Stötfångare bak med detaljer i Svart högglans - Njurgrill med 7 breda stavar i Svart högglans - Avgasutblås i svart krom finish - 'Sport' emblem på främre sidpanel vänster och höger - Instegslister fram i aluminium med 'BMW Sport' logo - B-stolpar i Svart högglans - Tillägg av Sport+ läge i Driving Experience Control - Ambientbelysning fram och bak, i fotutymmet fram, i B-stolpen, och förvaringsutrymmet i mittkonsollen,kan knäppas om mellan klassisk BMW Orange och Line signatur LED Cold White - Välkomstbelysning fram och bak, kan knäppas om mellan Vit och Cold White - Klimat- och Radiokontrollpanel med dekor i Chrome Pearl Grå - Hastighetsmätare och varvräknare med skalor i röd kronometerdesign och röd kontrastering - Röda kontrastsömmar i Sportläderratt - Radio kontroller i ratten med röda detaljer - Fjärrnyckel med dekorinlägg i Rött 337 M Sport 2PE - 18" M Lättmetallfälg Stjärneker 400 M 481 - Sportstolar, fram 4MR + 4DX - Interiörlist - Aluminium 'Hexagon' med accentlist Estorilblå matt 704 - M Sportfjädring (inkl. 10 mm sänkning av chassit) 710 - M Lädersportratt 715 - M Aerodynamikpaket 760 - BMW Individual högglans Shadow Line 775 - BMW Individual antracit innertak HAAT - Tyg 'Hexagon'/Alcantara kombination Antracit | Svart - M instegslister, fram - M fotstöd på förarsidan (endast med mörk interiörklädsel) - Hastighetsmätare och varvräknare med M specifik kronometerdesign och kontrastering - Njurgrill med 7 breda stavar i Svart högglans - Avgasutblås i krom - Tillägg av Sport+ läge i Driving Experience Control - Ambientbelysning fram och bak, i fotutymmet fram, i B-stolpen, och förvaringsutrymmet i mittkonsollen, kan knäppas om mellan klassisk BMW Orange och Line signatur LED Cold White - Välkomstbelysning fram och bak, kan knäppas om mellan Vit och Cold White Osv… |
|
|
Tack epsilon Var hittade du det här finns det till 5-serien med och även som anger vilket är vilken utrustning kom ? Tack. M v h |
|
|
Jag letar också en F31 med xdrive och har hittat en Melbourne röd som är utrustad med det viktigaste för mina behov. Jag gillar själv färgen, som gör sig betydligt bättre i verkligheten än på bild. Men vad tror ni, gör färgen att den blir mer svårsåld i ett senare skede? |
|
| Ja, de röda tror jag är mindre populära. Men samtidigt är det en snygg färg och jag skulle kunna köpa en röd begagnad. | |
|
Ja jag tror det jag med. Har alltid tyckt vitt är snyggt på F30-31 men när det stod en vit och en röd bredvid varann så blev jag mest sugen på den röda konstigt nog:) |
|
|
Om röd är mindre populär så lär det väl vara så både bland nybilsköpare och begbilsköpare. Dvs det är i så fall färre som kommer att leta efter en röd bil, men det finns också färre som säljer en röd bil. Personligen skulle jag alla dagar i veckan föredra en röd framför en vit bil eller en bil i någon av alla dessa varianter på grå. Helst vill jag ha en bil med djup blå färg, t ex tanzaniteblå, men interörens utseende betyder för mig mycket mer än exteriörens. Jag skulle inte dra mig för en röd bil om jag ville ha en sådan. Klart den går att sälja. |
|
|
Ja det låter ju helt rimligt Nockenwelle. Svarta, gråa/silver och vita dominerar ju helt klart. Röd lack känns även som den borde vara ganska lättskött vilket är ett stort plus efter att ha haft en rad svarta bilar. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.