|
|
|
|---|---|
|
Hej! Skulle starta igång E39an efter några månaders stillastående, den hoppar igång hur lätt som helst och går fint på tomgång nån minut sen dog den bara. Efter så går den på startmotorn och pumpen hörs att den är igång men den startar inte. Lät den stå några dagar till och problemet kvarstog, testade med lite startgas och bilen hoppade igång direkt. Passade på att åka en längre stund med bilen och den går bra. Tills jag stannar och stänger av den, då är den svårtstartad igen. Maler jag ett tag på startmotorn så börjar den hosta för att till slut hoppa igång utan startgas. Inga felkoder, vart skall jag börja felsöka? | |
|
Sprickor i luftbälg/slangar? Känn efter noga. Även slangen som går in under spjällhuset från luftbälgens undersida. |
|
|
Kondensvatten i tanken som nu är framme vid spridarna och vatten brinner ju inte så bra... ;) Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
bränsleproblem helt uppenbart eftersom den går på startgas. det verkar som du tappar tryck när bilen står, att den är svårstartad efter stillestånd tyder på det. ta loss baksätet och plåtluckan under det så att du kommer åt att mäta på bränslepumpen. du borde även ha ett uttag på bränslerailen i motorrummet där det går att mäta bränsletryck. sen finns också möjligheten att bränslefiltret är dåligt men det är inte lika troligt. FAF |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.