AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.539

Westfalia fast drag på e91 lci msport med pdc?

vo
19
vonpluring
320d Touring LCI -10
325 Turbo -92
Vill ha ett fast drag på min e91 lci msport årsmodell 2010 med pdc.
Och vad jag förstått behöver man inte kapa något i kofångaren med ett westfalia.
Passar det fasta även msport kofångaren med pdc? Verkar vara lite olika beroende på vart man kollar.
ga
2.767
gaspo
E91 320dA -09
Har inte svaret på din fråga. Men varför i h***** vill man ha fast för. Så ruggigt fult.
js
1.930
jsn
i5 m60 -24
Det kan inte krångla med påsättning/avtagning?
Skydd mot lätta påkörningsskador bakifrån?
vo
19
vonpluring
320d Touring LCI -10
325 Turbo -92
Ja det är helt klart snyggare, det håller jag helt med om.
Men dels är det billigare med ett fast, inget som kan krångla och kärva.
Sen åker jag en del cross och då har jag svetsat en ställning jag sätter på dragkroken och har hojen på.
Känns lite riskabelt med ett avtagbart drag då.
Därför vill jag ha ett fast.
Visa användare
360
tompathepilot
BMW 335i Touring M-sport -09
Ford Fiesta 1.0 Ecoboost -15
Kan man hänga en husvagn på två ton bakom ett avtagbart så är nog inte din motorcrossställning något problem. Iaf inte vad gäller hållfasthet.
Tycker också att ett avtagbart är bra mycket snyggare.
Hur reagerar pdc på en fast krok?

Mvh Tompa
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Westfalias avtagbara känns oerhört robust. Inte mycket som kan krångla där med normal skötsel.
50
811
50+medbmw
X2 20d xdrive -18
Z4 3,0si Coupé -07
L G LP-560-4 -12
Avtagbara drag är den sämsta uppfinning som gjorts. Av två bilar så har båda krånglat och inte pga mig. X1an med Westfalia är inget undantag och jag vet hur man skall göra. Köp fast drag och original kabelsats så är det nog inget problem med pdc. Kolla med de som säljer så blir det rätt men du måste kanske in för kodning hos BMW.

Länk
Fast drag måste vara ett av de mest effektiva sätten att göra en bil oattraktiv.

Särskilt på en M-sport blir det bara heltokigt.

En avtagbar dragkrok krånglar aldrig med korrekt bruk och skötsel.
50
811
50+medbmw
X2 20d xdrive -18
Z4 3,0si Coupé -07
L G LP-560-4 -12
Epsilon: E91 och E31 är en kombi, finns inget direkt attraktivt med det, dessutom om man mår dåligt av det går det att ta bort. Jag bor i ett vinterlandskap med snö slask och salt och har bara kroken på när den används men den kanske inte är gjord för detta. Var du bor har jag ingen aning om men att de aldrig skulle krångla det är ett jäkla dumt påstående.
Visa användare
360
tompathepilot
BMW 335i Touring M-sport -09
Ford Fiesta 1.0 Ecoboost -15
Hahaha. Så du menar på allvar att E91 och F31 automatiskt är fula för att de är kombi? Jaja smaken är som röven - klöven... Men kanske inte alla håller med dig där inkl trådskaparen. Vad vet jag...
vo
19
vonpluring
320d Touring LCI -10
325 Turbo -92
Vet inte riktigt ifall det blir samma belastning som att dra något bakom bilen eller att ställa ca 120kg på kroken så att belastningen blir neråt, sen guppar det en del så att hojen gungar fram och tillbaka ibland, kanske inte är något problem.

Personligen tycker jag att touring modellen är snyggare än sedan och coupen.
50
811
50+medbmw
X2 20d xdrive -18
Z4 3,0si Coupé -07
L G LP-560-4 -12
Originalet är E90 och F30 det kan vi hålla med om. Sen tar man och drar sönder linjerna och tillsätter en box så du kan frakta en massa saker o dyl. Jag menar då att när du förstört originalet så pass mycket så kan du väl sätta dit en liten krok längst bak också. Så konstigt är väl inte det resonemanget. Dessutom har jag aldrig påstått att de är fula men de flesta tycker nog originalet är snyggare. Eller är jag helt ute o cyklar?
ga
2.767
gaspo
E91 320dA -09
OTROLIGT många bilar är snyggare som kombi än sedan.
ga
2.767
gaspo
E91 320dA -09
Det står ju klart o tydligt att det fasta passar ej M-Sport.
vo
19
vonpluring
320d Touring LCI -10
325 Turbo -92
gaspo: Vart hittar du den infon? Har läst nånstans att det ska passa.
ga
2.767
gaspo
E91 320dA -09
Länk
vo
19
vonpluring
320d Touring LCI -10
325 Turbo -92
Ok då kan man glömma det draget iaf.

Nån som vet om något annat fast drag passar med m-sport?
ga
2.767
gaspo
E91 320dA -09
Tyvärr inte Brink heller. Tror du får svårt o hitta ett.
ga
2.767
gaspo
E91 320dA -09
Länk

Tror denna kan funka. Maila o fråga.

Står här att den ska funka:Länk
Visa användare
121
JohnnyLehti
BMW M4 competition 2017 M performance.
BMW 320 Si 2006
BMW 320i m sport edition 2011
BMW M3 E46 2002
Hej. Jag har precis satt drag på min 335 coupé. ag valde ett Oris löstagbart då det inte syns överhuvudtaget när man plockar av kroken och man viker bara upp kontakten. Något dyrare än Westfalia. Fastsättning och losstagning funkar utmärkt.
Det finns 2st olika elkablage att välja på. Det ena är standardkablage till denkroken och det andra är väl BMW´s egna. BMW´s kostar 2500 spänn mer och då piper inte PDC´n när man lägger i backen.
Jag kör också släp och 2st endurohojar/ishojar med släp och det funkar utmärkt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.