|
|
|
|---|---|
|
Hejsan Skulle lägga i backen imorse.......tryckte ner kopplings pedalen....pedalen gjorde inget motstånd alls o fastnade i intryckt läge.Kollade under bilen och såg en olje fläck.Antar att det är nått med kopplingen.Men vad? Tack på förhand | |
|
Det sitter en kopplingscylinder nere på växellådan ! Och det är nog ganska stor chans att det är den som är sliten. Antingen köper du en ny eller så renoverar du den själv med en renoveringsats (innehåler et par packningar). Men först av allt så ska du kolla under bilen vart det läcker ifrån så att du byter rätt del ! _____________________________________ Länk |
|
|
Tack för tipset Har beställt cylindern nu. |
|
|
Slavcylinder är den du tänker på ---------------------------------------------------------------------------- Länk |
|
Crusty |
hehe, det har hänt mig oxå, fast när jag körde mitt innne i stan! Inte qul att köra där utan koppling! |
| Hände mig i förrgår när jag skulle åka iväg med bilen till jobbet. Är det svårt att byta ut? Kan man lika gärna ta en begagnad från skroten? (kan fixa gratis så) | |
|
Hejs! Ibland kan det räcka med att bara byta olja...testa det först innan ni börjar renovera nåt! "Jag tänker INTE köpa vingar för pengarna... |
|
|
HL, en begagnad kanske inte håller så länge, men är de gratis så...Gratis är ALLTID gott =) _____________________ #232 i E28 registret Länk Länk Det går att ha kul med en snik-modell !!! |
|
Gemini__ |
Precis samma sak hände mig när jag skulle sälja bilen. Skulle åka iväg för att träffa spekulanten, och kopplingen stannar i sitt nedersta läge. Superflyt man har. Det blev till att byta huvudcylindern, passade även på att byta slavcylindern. //Tompa |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.