AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
13.062

Knarr, knirr och oljud från bakre delen av ny 535xd Touring (2016)

Sida 3 av 3
Zi
826
Zig
G21 M-Sport
Z3 M-Roadster
VW Polo R-Line
PeeGee: Får man vara lite OT och fråga hur du trivs med X4 M40i'n än så länge? Har sneglat på dessa under en tid... Känsla, fördelar, nackdelar, förbrukning och inte minst kostnad för försäkring som verkar kunna bli ganska rejäl....

Tack på förhand! :-)
Pe
53
PeeGee
BMW i4 -24
@Zig:

Fortfarande lite tidigt att uttala sig kring allt, men jag tycker det är en kanonbil än så länge. Jag kommer från en Porsche Panamera som är en helt annan bil, så det var lite ovant med höjden i början men det börjar växa in. Motorn är såklart underbar som BMW's sexor alltid är, ljudet fantastiskt och innemiljön känns sådär lagom ombonad.

Förbrukningen vet jag inte så mycket om än, skulle tro att jag ligger runt litern så som jag använder bilen, den går under om kör landsväg såklart. Försäkringen, ja den lär kosta en del, det är ju en BMW som tyvärr är hårt drabbade när det gäller försäkringen. Detta var faktiskt en av anledningarna till att jag landande hos Porsche sist, dom ligger helt enkelt bättre till när det gäller försäkring. Denna har jag inte fått försäkringsbeskedet på än, men jag tror den landar på ungefär samma som Porschen i mitt fall.

Lycka till!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.