AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
478

Billiga E36:or eller är det någo lurt?

Jag har letat lite på internet i både Sverige och Tyskland. Det verkar som att 328:orna kostar lika ungefär lika mycket i Sverige som i Tyskland. Har jag rätt eller fel, kanske ahr jag tittat på dåliga exemplar, vad vet jag. Se till exempel efter själva på länken nedan.

Länk
328:orna ligger på det priset... konstigt nog.
Dvs de andra e36:orna (325 -92 och framåt etc) är oftast totalt övervärderade av säljarna enligt
mitt tycke.

Fick 99.000 för min 328 96-a i toppskick...
inte mycket =(
Förhållandet tillgång/efterfrågan på e36 på Sverige/Tyskland-marknaden har väl jämnats ut av all import. Pris-spannet för en e36 328 verkar ligga ung samma i Sverige/Tyskland, mellan ca 90' och 130' beroende på skick, milställning o s v. Överhuvudtaget gäller väl regeln "man får vad man betalar för", en billig e36 är antagligen billig av en anledning, oavsett om den säljs i Sverige eller Tyskland.

Jens
Det verkar som att iallafall 328 köpare tittar på priserna i tyskland och sen inte betalar mer än vad dom kostar där,med resultat att dom som vill/måste sälja får lägga sig i samma pris(helst lite lägre)då man som köpare annars tar hem en istället,trots att det kostar att få hem den(känns lite säkrare att vara förste köpare i tyskland än andra,tredje i sverige efter import)+att säljare som haft bilen i 2-4 år är villigare att skicka av bilen billigare när dom ska byta upp sig alt.husköp el.liknande.
Detta sätter sedan priset på den modellen(ingen vill väl betala mer än lägsta pris på en bil som av annan sålts billigt(oavsett anledning)
Så att betala mycket mer än 115´för en väldokumenterad och fin 328-97(-10´på 95-96) kan man bara göra om man är beredd att förlora en hög med pengar om man måste sälja(alt.vänta läänge på rätt köpare)
Har ringt och tittat på ett gäng när jag själv köpte och detta är vad jag kom fram till
(egna tankar+säljares uppgifter)

Henrik
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.