|
|
|
|---|---|
|
Det verkar som att många ägare är trötta på sina runflat däck, när det är dags att byta så väljer vad jag förstår många att byta till vanliga däck. Är det möjligt när man beställer helt ny bil att istället få vanliga däck? | |
|
Det sägs att en del lyckas, men ingen jag känner har fått BMW att leverera med vanliga däck. Jag har provat några olika vanliga premiumdäck nyligen. Jag måste säga att bilen får ett rejält lyft med sådana, men jag skulle välja en lite sportigare däckvariant. Med michelin primacy 3 tyckte jag att en del av styregenskaperna gick förlorade. Michelin pilot sport 4, som är lite styvare i däcksidorna passade bilen mycket bättre, framförallt vid hårdare körning med mycker g-krafter i sidled. |
|
|
Bilen är ju utvecklad att funka bäst och kännas bäst med de däck som sitter på. Jag tycker inte det finns någon anledning att byta till något annat. /M Mina bilar: Länk |
|
|
tegel, nja....i Tyskland (och förmodligen fler länder) är RFT ett aktivt och icke gratis tillval! I Sverige har BMW-Sverige av någon anledning (troligen för att slippa åka ut och hjälpa punkteringar med BMW-Assistance (som ingår vid nybilsköp)) valt att göra RFT obligatoriskt. Att kunden sedan får stå för merkostnaden (RFT-kostnaden är givetvis inbakad i bilpriset), är en annan femma. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
BMWs egna M-modeller har inte RFT. Det finns inget positivt för vägengenskaperna med de styva däckssidorna, tvärtom. Men tyvärr kommer du inte få bilen levererad utan dem, BMW Sverige vägrar. Dock har de blivit bättre på sista åren så provkör först och se om du kan stå ut innan du köper nya däck. ------- //Lövet |
|
|
I mitt fall totalvägrade de. Men de har blivit bättre. (Däcken alltså) Mycket bättre t.o.m. De lät en del första 200 milen... men efter att jag åkt mina icke RFT-vinterhjul som är odubbade och knäpptysta så var de bra andra året. Han bara köra ca 150-200 mil innan snön kom. Mvh Jonas B |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.