AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.901

Tips på verkstad i eller kring Östergötland?

Köpte mig precis en BMW Z4 och nu letar jag efter en BMW verkstad i eller kring Östergötland.
Jag bor i Linköping så det skulle inte göra något om den dessutom fanns i Linköping.

Jag var i kontakt med Proauto vid 2 tillfällen och blev lovad att de skulle kontakta mig samma dag vid både tillfällena, efter 4dagar blev jag uppringd av en spydig person vid 19-tiden.
Så Proauto vill jag inte ha något alls med att göra då de inte verkar vilja ha några kunder alls..
Det är nog tur att de har sina leasingkunder..

Så vad finns det för verkstad härikring som både är duktiga och håller vettiga priser?
Det är inget krav att det är en BMW-auktioriserad verkstad, sålänge de är erkänt duktiga på BMW.
Kolla med gänget i Hackefors. Dom är bättre än Proauto
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Erik & Co på Hackefors är mycket kompetenta. Är du medlem i BMW Club Schweden så har du 10% rabatt på delar och service där.

Mvh
Asken
ma
7.450
marin849
E39 525i Touring M-pkt -04
Instämmer, kontakta Erik på Hackefors bil.
Skulle kunna rekomendera Proauto i Norrköping, sedan dem anställt ny service samt verkstadschef så har kundbemötande blivit bättre
Får tacka för tipsen.
Blir väl att ringa Erik i Hackefors på måndag och hoppas att det inte är allt för dyrt.

Jag tänker inte lämna bilen till Proauto, även om jag så fick betalt för det..
Även om de har mycket att göra så tycker inte jag det är en ursäkt för att lova att återkomma inom 2timmar och sen ringa upp 4-5dagar senare..
MW
517
MW-Guru
430i Gran Coupe M Sport F36 -18
Håller med denkadonka,
räkna inte bort Proauto Norrköping (fd Kneippbadensbil).
Jag har alltid blivit bra bemött där.

mvh

MW-Guru
Jag var spekulant på en bil där en stor service behövde göras.
Detta gjorde att jag först ringde in till Proauto och ville ha en offert på denna service.
Jag blev lovad att Linköpingsverkstaden skulle återkomma med en offert innan 16:00, då de stängde 16:00.
16:05 ringde jag in och undrade vart offerten hade tagit vägen då någon aldrig hörde av sig, personen i andra änden skickade då samma ärende till verkstaden i Norrköping och lovade att de minsann skulle återkomma innan 18:00.
Vilket de givetvis inte heller gjorde.

Klarar de inte av att hålla vad de lovar med en sån enkel sak som att återkoppla via telefon med en offert så vill jag verkligen inte ha dem skruvandes med någon av mina bilar.
Ännu mindre vill jag sponsra deras existens med mina pengar..

Då vänder jag mig hellre till seriösa/riktiga verkstäder.
ma
7.450
marin849
Standardservice på en BMW bör man väl kunna få en prisuppgift direkt på telefon?
jo
630
jopp
Mazda MX-5 2.0 Sport -16
Alla serviceåtgärder är väl numera beroende av mil, körprofil mm. BMW-verkstäderna brukar alltid vilja läsa av nyckeln innan dom lämnar pris på service. Då har jag ändå en E91:a från 2010.

Har dock fått pris över telefon på ett extra oljebyte.

Jopp- Jo men borde man inte då få information om det?
Eller hade de huvudet så långt upp i röven att de behövde fundera i 4dagar, för att komma på att de måste ha in bilen för att kunna lämna en offert?

Marin849- Tydligen inte.
Man får inte ens prata med verkstaden längre där verkar det som.
Jag hamnade hos växeln bägge gångerna och det är tydligen där man ska hamna enligt dem.
Sen skickar de ärendet "vidare".
ma
7.450
marin849
Jobbigt. Men då vet man iaf varför Hackefors är billigare. Man betalar bara för verkstad, mekaniker och (kunnig) kundmottagare.
jo
630
jopp
Mazda MX-5 2.0 Sport -16
Jag håller med dig. Ring en annan verkstad. Eller åk förbi någon om det ligger efter din färdväg.
ma
7.450
marin849
Hm. Förr kunde man ju se de anställda på hemsidan samt funktion och telefonnummer (t.ex. reservdelar). Men då var det Autopartner. Har handlat en del delar där och fått bra och snabb hjälp även via epost. Har inte varit där sedan det blev Proauto (mest en slump då bilen fungerar bra. :).
Det blir att ringa Erik imorgon och hoppas de inte är alltför dyra.

Proauto är säkert vettiga att ha och göra med ifall man får tag på rätt person vid rätt tillfälle.
Jag blev dock inte vidare imponerad av dem :P
ti
100
tippz
318d E91 -10
har också haft dåliga erfarenheter utav Proauto när jag ringt dom... väldigt omständiga och dålig kundservice
ti
100
tippz
318d E91 -10
I linköping ska det tilläggas!
Kan varmt rekommendera Hackefors Bil,
Erik o grabbarna kan sin sak

Dock kan det vara lite väntetid JUST NU, då dom håller på att bygga ut in verkstad,

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.