|
|
|
|---|---|
|
när ja skulle åka hem från jobbet igår så när ja startade bilen så lyste airbaglampan , den har aldrig lyst förut ,, vad ska ja göra ? åka till bmw verkstad ? hitta den här Länk | |
|
Köp inget förrän du har kollat vad som felar på SRS. Börja med att ta ut felkoder och ta det därifrån. Har du inget eget diagnosinstrument (vilket man bör ha) så åk till närmaste verkstad, behöver inte vara BMW. Mvh Ola Min bil: Länk |
|
| Ja har en icarsoft i910 instrument som ja köpt till min 525 men får inte fram Airbag i menyn fast det står att den ska fungera till z4 också , ok vilket instrument ska ja köpa som fungerar till z4 | |
|
Inpa är nog det bästa alternativet för dig som har en e60 också. BMW scanner är också väldigt bra till Z4 men fungerar inte på e60. Tror du och jag har diskuterat diagnosverktyg förut. Min bil: Länk |
|
|
Det är inte så att verktyget behöver updateras? |
|
|
Det står nog som srs och inte airbag. |
|
| fixade en felkodsläsare nollade den och inga problem | |
|
Vad var det för felkod? Min bil: Länk |
|
| passargerarsätet | |
|
Sensormattan? Isåfall kommer den tillbaka. |
|
|
Hej, Var spekulant på en Z4 i våras, med trasig sensormatta på passagerarsidan. Fick samma råd från BMW verkstan....bäst att låta dem kolla upp felet innan man börjar köpa reservdelar. Nu blev det en annan Z4 till sist, men jagtror felet skulle kosta c:a 5000 att fixa, om man gjorde bytet själv. |
|
|
Izzy, det finns emulatorer för detta för ett par-tre hundra max som fixar felet utan att påverka säkerheten. Tar minuter att montera. Mvh Ola Min bil: Länk |
|
| Här finns det men det är lite olika modeller beroende vilken bil. Länk | |
|
Hej, Jo....jag är bekannt med emulatorer...funkar bra om man vill klara besiktningen...men jag tycker numera att det är viktigt med säkerheten för ens medpassagerare. Med en Z4 så blir det ju lite mer entusiastisk körning. Tycker eg. att det borde räcka med givare i stötfångarn eller var den sitter...och att alla airbagar löser ut vid krock....onödig och problemskapande lösning |
|
|
Izzy, airbagen löser ut med emulator monterad då bilen tror att det sitter någon på passagerarsätet hela tiden. I mitt tycke säkrare än att åka runt med en sensormatta som kan glappa precis närsomhelst. I familjens 530 som otroligt nog har en fungerande sensormatta så har jag tryckt dit en emulator bara för att inte plötsligt vara utan airbag på passagerarsätet. Man kan ge sig f-n på att den dagen man krockar så har den börjat glappa samma morgon. Skulle aldrig förlåta mig själv. Mvh Ola Min bil: Länk |
|
|
Aha, Det visste jag inte...isåfall är det ju inga konstigheter. Fattar inte riktigt hur de tänkte när de satte en sensor i sitsen, för om man smäller så är det väl inga större besparingar man gör påatt inte låta båda airbagarna lösa ut. Jag har faktiskt själv använt din lösning tidigare. |
|
|
Tror det är ett krav globalt från försäkringsbolagen. Finns liknande lösningar hos nästan alla biltillverkare. Mvh Ola Min bil: Länk |
|
| Det har väl med bältesvarnaren att göra. Att det inte skall blinka och pipa när ingen sitter på passagerarsidan. | |
We 2.000 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Bältesvarnaren går att koda bort, men den sitter där från fabrik annars ryker en stjärna i Euro NCAP. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.