AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.401

E90 316d -11, Eftermontera motorvärmare till BMW-orginal kupevärmare

ko
28
konstrukter
316d E90 LCI -11
Hej,
Har en 316d -11 N47 med original kupévärmare med tidsprogramering på radion. Vilken är bästa sätt att montera motorvärmare på detta systemet, att jag utnyttjar befintligt kupévärmare styrkan att värma kylvatten i motorsystemet. Behöver man ha slangvärmare eller pump eller finns nån annan lösning?
Hälsningar
Th
696
TheBear89
320i -01 (E46)
320Ci -01 (E46)
325xi -02 (E46)
X5 40d -13 (E70)
Länk

Jag kopplade om min. Du behöver en ny slang från BMW, en 5w glödlampa,, en rörböj och några slangklammer samt verktyg för att skruva. Kostar kanske 200 kr i material att koppla om så dieselvärmaren värmer motor också.

Kan försöka rota fram bilderna som saknas i länkad tråd om du är intresserad.
ko
28
konstrukter
316d E90 LCI -11
Jag är jätte interesserad, uppskatar om du gör det. Men jag ser på din video att du har heater på "parked" menu, kommer det att visa sig när man monterar motorvärmare? Eftersom jag har bara "blower" och två tider.
Saknas alternativet "Heater" i radionmenyn har din bil inte någon dieseldriven parkeringsvärmare (kupévärmare). Det du har är enbart parkeringsventilation och då går det varken att värma eller kyla kupén. Det enda som går göra är att ventilera ut luft ur kupén.
Att montera en dieseldriven parkeringsvärmare kostar från 25 000kr och uppåt. Priset varierar från mellan verkstäder men det är generellt sett väldigt dyrt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.