|
|
|
|---|---|
|
Det börjar bli dags att byta förmånsbil men jag känner mig inte särskilt sugen på att byta till en nyare 320d. Jag funderar på att t.ex. istället köpa en F01 (privat) och håller på att räkna på olika alternativ. Låt säga att jag köper en välmatad F01 årsmodell 09/10 för kring 250'/275', är det realistiskt att räkna med en värdeminskning på cirka 125-tusen om jag behåller bilen i tre år? 7-serien har ju aldrig varit en begagnat-hit och det känns dessutom som att el- och hybridbilar blir allt vanligare. Kanske en 7-serie är näst intill "osäljbar" om några år? | |
| F01 är ju redan ny typ helt död att sälja begagnad.. Tror knappast det ser bättre ut om ett par år.. Realistiskt är nog att du tappar runt det beloppet du uppgett men räkna med en lååång försäljningstid om du inte typ skänker bort den. | |
| Den är redan idag helt död på marknaden. Betala därefter. | |
| Autoperformance har haft en fin svart F01 730d x-drive som jag vet har stått hos dem i säkert 1-1,5 år. Trots fint skick verkar de väldigt svårsålda. | |
|
Begagnade F01/02 har en snäv kundkrets. Jag tror du kan räkna 100kkr i tapp första året, 50kkr nästkommande och sedan ligger den runt 100kkr där många äldre välskötta lyxvagnar hamnar. Sök ett ex som stått hos en handlare länge, använd biluppgifter.se för att sehur länge den stått reggad. För 275 kkr tycker jag du borde få en fin 750 Li facelift färdigprutat. Kolla skillnader i förskringspremie på svsåld och import. Mvh Asken |
|
|
Har provkört F01 och gillar den skarpt. Däremot så är det svårt att räkna hem värdetappet och det känns jobbigt om man står där med en bil som inte har många spekulanter när det väl är dags att sälja. Många F01-annonser ligger kvar länge redan idag, så man undrar hur det blir på sikt ... Tittade även på en F10 och trots att en ny kaross är på ingång (?) så framstår den som ett smartare val. Det blir nog att jag kikar vidare på det spåret. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.