|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Kollade på GLC idag, riktigt riktigt fin. Har funderingar på större SUV, behöver utrymme, men börjar man väga allt i en skål känns plötsligt GLC förnuftigt. Inte samma driftkostnad, men SUV, Snugg, kändes gedigen och går att få lätt beg för en ok peng. | |
|
Behöver man "inget" bagageutrymme så utmärkt. I praktiken så lastade min F80 mer än min kollegas GLK. Djupet är bedrövligt, men det vet man givetvis om man bestämt sig för en GLK. Skulle man gå från en 5-serie touring till en GLC så skulle man bli förvånad om man inte testat ordentligt. |
|
Verdi |
Ska man lasta barnvagnar eller andra skrymmande saker så är litervolymen mindre viktig än höjd och öppningens storlek. Att få ner vår Emmaljungavagn i vår gamla E90 var omöjligt. Däremot funkade en E91 perfekt. En X1 var däremot alldeles för liten där bak. GLC är väl ändå lite bättre än GLK som är väldigt grund i bagaget. Den är märkbart mindre än E91 på det sättet faktiskt och väldigt mycket mindre än F31. För att inte tala om F11. Stora vitsen med även små SUV:ar som X1 är väl att det går att ha hund där bak. Det går ju inte i en sedan om man inte är en djurplågare av stora mått. |
|
Nej, ska man köra hund så går inte sedanen bort. Det gäller att veta vad man ska lasta, men många som köper en något större SUV (X3, GLC, Q5 osv) luras ibland till att tro att man köper en större bil än man egentligen gör. Speciellt i bagageutrymmet. Därför var det en "chock" att M3:an lastade bättre i de flesta "vardagliga" situationer som vi både hade. Dock ej hund såklart... :) |
|
| GLC är hela 12cm längre än GLK. Men ingen laståsna det är jag medveten om. Svårt att finna en vettig tysk suv med bra utrymme för en rimlig peng. Under 500'. | |
| Det skulle vara Touareg i så fall. Visst den är till åren men fortfarande en bra bil. | |
|
Ja, har provkört den och den är överlag trevlig, inte så mycket BMW körglädje plus en otroligt dåligt komponerad start och stop. Förstod inte beteendet i Sthlms köer så stängde av funktionen. Motorn stoppade innan bilen stod still och sen i princip hostade till när kön rörde på sig igen. Dock, mycket vil för pengarna. Rätt hyfsat bagage, rätt snygg, kan få bra utrustning för en rimlig peng. Sen är frågan hur folkvagn är i kvalité, har hört mycket dåligt. |
|
|
Lånar den här tråden för en annan Mercafråga. Jag har fått förfrågan om att ta en Mercedes GLE 350 D 4-matic Coupé i byte, en -16 på 1600 mil med i princip "allt" på utrustningslistan som AMG-paket, adaptiva dämpare, motor och kupévärmare, en massa olika säkerhetssystem, luftfjädring, drag, adaptiva ljus, 21", Burmeister surround, keyless, nightpackage, samt en massa annat på listan. Det verkar finnas många nya på Blocket samt några lätt beg. Jag vet och har hört att X6 är rätt svåra att sälja och någon som vet något om denna lite udda nya modell? Har även förslag på en A7 272 hk -16. Läckra bilar båda två iofs. /Anders |
|
| Undrar om GLC Coupé kommer att bli en jäkligt tuff utmanare till X4, jag som var helt inne på X4 har beställt en GLC, fick i dag höra att en bekant som också tänkt byta till X4 har bestämt sig för en GLC. | |
| Ja jag tror definitivt GLC coupe kommer att bli en tuff konkurrent till X4. Inte minst av utseendeskäl. X4 har lite lustiga, stubbiga proportioner medan GLC är mer harmoniskt formgiven. Och inte minst modernare och förmodligen mer komfortabel. | |
| Jag håller med om utseendet på X4. Den är för kort, smal och hög. Proportionerna är riktigt illa på den. | |
|
Jag fick möjligheten att provköra kompisens nya GLC coupe och den var verkligen riktigt fin att köra. Gick tyst och fint och inte alls samma gung i bilen som det är i vanliga GLC. De stora fälgarna som satt på den jag körde bidrog nog också en hel del. Det är även första gången jag synar den på nära håll och oj så mycket snyggare den är i proportionerna än X4. Jag hade tagit en Mercedesen före BMWn alla dagar i veckan. |
|
|
Tycker också att den är väldigt fin att köra och snyggare i verkligheten än på bild. Amli hur lyckades polaren din få loss en bil så snabbt? själv fick jag leveranstid om 7 månader, bara 6 mån kvar nu. Hade iofs fått köpa demobilen vid årsskiftet men väntar hellre på en ny, och så ville jag ha 250 ist för 220. |
|
| Han är försäljningschef hos Hedin bil så det var hans tjänstebil. | |
| OK, gäller att jobba på rätt ställe :) | |
| Nån som vet om nya 194 hk-spisen snart smyger ner i GLC coupé? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.