|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Vad tor ni om GLC Coupé? eller GLC i allmänhet. provkörde en i dag och tycker den var väldigt trevlig, mera ombonad och modernare invändigt an X3-X4 i mitt tycke. Trots 20 tummare så var den nästan lika tyst i motorvägsfart som min X3 utan RFT, och definitivt tystare i stadstrafik. Ungefär lika snabb (eller slö, plats för egen tolkning) som X3 trots bara 170 hk (220d) mot 184 hk i BMWn. Var spekulant på X4 men högst troligt at det blir GLC istället men då 250d med 204 hk och 500Nm i vrid. Prismässigt ligger de båda ganska lika. Vad säger panelen, X4 eller GLC | |
|
GLC alla dagar i veckan. Samtliga av BMWs modeller, undantaget 7-serien känns omoderna gentemot många av konkurrenterna. Jag hade inte köpt den här generationen X3 framför nya GLC som är trevligare på alla sätt. Det enda som väl är minus med GLC är leveranstiden och bagageutrymmet (gäller ju iof X4 också). |
|
| Föredrar GLC. Mycket mer komfort och utrymmen. Och modernare bil. Vad gäller coupe-SUV, som jag egentligen inte gillar, så är nya GLC coupe ändå rätt tuff. Gillar dock inte X6, X4 eller GLE coupe | |
| GLC - klart fräschare! X4 är knepig i proportionerna, dessutom.. | |
|
Avvikande åsikt! Tycker att GLC är alltför tvålformad. Ser bra ut på bild men på vägen, inte så kul. x4 med M-paket eller i vart fall större hjul är helt ok. Lite ovanlig, dessutom. /M Mina bilar: Länk |
|
| Skulle jag byta bil idag så hade det blivit en GLC Coupé, riktigt läcker!! | |
Verdi |
acey, Det där är faktiskt jäkligt sant. Det är inte många BMW-modeller som känns spännande just nu. Men det går ju i cykler. Snart kommer nya femman och så kommer en ny etta och en ny trea om några år. ps. Är det inte 194 hk i nya 220d-motorn? |
|
Jag säger GLC. X4 är nog den dyraste BMW man kan köpa för pengar. Mot vad man får. Det är en gammal bil, man känner det på allt. Det är ny modell byggd på riktigt gammal teknik och mtrl. Jag vet inte hur BMW tänkte här? Om det kommer en LCI på X4:an är för mig tveksamt... Det skulle innebära att de målar gris på en typ 10 år gammal teknik. Enda rätta är att släppa en helt ny modern X4. När LCI egentligen skulle släppas. Ingen BMW känns just nu helt rätt. Audi och Merza har tagit ledning på alla områden. Det finns bara en enda orsak till varför jag inte köpte en GLC. Jag kan inte ha en rattvälxel på en modern bil. Det är så fult, och vart fan skall jag vila höger handen? |
|
| GLC. Rattväxel vänjer man sig säkert vid. Ganska smidigt. Hur lång är leveranstiden? | |
|
GLC är en trevlig skapelse, ffa för ögat. Lite nytt designspråk för MB tycker jag. Den bil som ger mest pengar för känslan är denna: Länk Jag hade inte kunnat uttala mig korrekt för jag själv hade kört den. En "fullutrustad" X4 eller GLC hamnar inte så långt från denna. Desstuom är soppaförbrukningen rimlig. Kvalitetskänslan i X4 eller GLC kommer inte i närheten av Macan. Det påminner om en perfekt utformad flygplanscockpit snarare är en förarplats. Har du möjlighet anser jag att du är värd en Macan, gärna med 21" dubbdäck:) Mvh och lycka till! Asken |
|
|
+10 till Asken. Macan är det enda rätta i denna klass... När jag lurat något att köpa min X4:a så står Macan högt på önskelistan! Dreglade lite på blocket igen... Verkar vara bra andrahandsvärde på Macan också. GLC 220 motorn är nog också lite klen för denna bil Måste bli riktigt ansträngt med 177hk. Men med större motor drar priset iväg. Och då öppnar det sig rätt många bättre bilar som X6 och Macan som är lite dyrare. Men också ett snäpp upp i upplevd kvalité. (Upplevd kvalité menar vi då att det håller? Eller att det bara är en go känsla? Om vi pratar om kvalité att det skall hålla? Så vinner min skogsbil Suzuki Vitara 30k mil+ antagligen över alla dessa bilar. Skiten är typ 20år och allt fungerar? Och med stor sannolikhet så kommer det fungera ytterligare 20år till) Nya X6:an har en grymt bra känsla på knappar och inredning. Tror inte Macan är bättre? Har inte känt på Macan, men kan det bli bättre än i X6? |
|
|
Alf_VON_Sil: Du kan ev. "lura" mig att köpa din X4:a :) Då jag letar efter en X4:a M-sport,så om du seriöst tänker sälja så hör gärna av dig via mail med mer info/bilder steffanwi@yahoo.se Mvh/Steffan |
|
Verdi |
När nya X3:an kommer borde de släppa en ny X4:a också. Har svårt att tänka mig nåt annat. Lika med 4-serien. En liten eftersläpning blir det väl. Det har det ju "alltid" varit med cab och coupe. |
| Världen håller andan - ska 4-an äntligen bli av med sina gul-fula blinkers (bak)..? | |
|
Jag gjorde misstaget att prova Macan GTS. Det blir en dyr vår. |
|
Verdi |
Nej man ska passa sig för att provköra för dyra bilar. :) |
|
Tack för alla inputs....nu är beslutet taget GLC Coupé 250d Polarvit, AMG paket. Tråkiga är lev tiden på 7 månader men det positiva är att jag lyckades låsa inbytesvärdet och får köra 1800 mil på dessa 7 månader, blir billiga mil nu om inte något dyrt går sönder. Lite konstigt kan jag tycka att Mercedes värderar X3an ca 25-30tkr högre än BMW gör i inbyte mot X4. |
|
|
Gör verkligen en 2-liters 252 hk bensinfyra Macan rätta? Känns spontant klent... MVH Christofer |
|
|
250d är väl ändå diesel? 500 Nm räcker gott och väl till i den bilen. |
|
|
Ja, 250d är givetvis en diesel, vem påstod annat? Man förespråkade Porsche Macan Stockholm Sport Edition, för 650´ i tråden. Den har bensinturbofyra på två liter och 252 hk och 370 nm. Tycker spontant att det inte borde göra en tvåtons hög Porsche-SUV rätta... MVH Christofer |
|
| Crille. Haha missade "macan". Håller med om att den motorn känns i minsta laget för bilen. Hade hellre tittat på en begagnad S / GTS. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.