AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
5.649

Bromsdelar ifrån Reservdelar24.se

Sida 3 av 3
Men varför beställde du därifrån när du visste om att de byter ut varor, varför ens besvära sig med att gynna deras verksamhet?
Vad kostar inte alla returer, alltid allt trams.
Du som kund ska inte behöva hålla på med detta.

Vad är det som är så unikt att bromsar måste beställa från just reservdelar24 och deras andra partners?
ga
2.767
gaspo
E91 320dA -09
Kan inte annat än hålla med föregående inlägg. Vi varnade ju dig. Jag skrev att Mr Auto och autoteilemann e pålitliga. Köp därifrån hädanefter!!!
ex
231
extravagant77
325i Touring E91 2006
Inga problem att beställa från dem. Man bara skickar mail samtidigt som man lägger beställning om att man i bte accepterar utbyte av produkt. .... sen att de ska behöva vara så ör trist men med eras oriser så kan det vara värt
ga
2.767
gaspo
E91 320dA -09
Det e ju sjukt att man ska behöva maila innan. Sedan byta ut saker utan att tillfråga kund är ju helt sinnesjukt. Vissa grejer e dom billigare på än mr auto och autoteilemann men det e inga stora skillnader. Känns ju mer safe o mindre jobbigt att köpa från mer pålitliga leverantörer. En rolig grej jag märkte var att Mahle aktivt kupefilter LAK248 till E90/91 är billigare än vad LA248 icke aktivt. Bara tacka o ta emot :-)
Extravagant du ser inte det som ett problem?
För mig är det slöseri med tid och menignslöst med hela beställningen när man måste kontakta dem för att påpeka att man vill ha det man beställt och inga andra varor.
Dom ju extrajobb för dem själva.
Jag jämförde dem med mr auto de var billigare på tex skivor men inte belägg, så det jämnade ut sig för min del, valde mister auto.
Beställde elektrisk vattenpump och termostat till en 1 serie förra veckan på ebay.de samma delar säljes av mekonomen för ca 6500:-
jag gav 3100:-
Tråkigt att man inte kan handla delar lokalt till bra pris även om man måste beställa.
Det bli ohållbart att köpa på tex mekonomen när som i mitt fall exakt samma delar skivor och klossar , samma märke kostar 2000kr på mister auto går loss på 3500kr på mekonomen och ändå måste beställas hem.

Då är valet inte svårt 2k och hemma på 5 dagar med bud dagtid till dörren eller valfritt postombud.

Mekonomen som är så stora skulle lätt kunna sälja lika billigt och ändå tjäna lika mycket pengar men det är nog inte deras affärside utan de har hellre höga priser och bra rabatter till företag och verkstäder.

Jag hoppades en gång på skruvat men deras priser är för höga.
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Var tvungen att testa, och det verkar verkligen vara som dom satt detta i system. Undrar hur många som hör av sig och undrar varför dom fått andra saker än dom beställt. Antagligen accepterar allt för många eftersom dom fortfarande håller på.

Va bara just skivor och belägg. Allt annat var precis som beställt.
Nästa beställning blir väl antagligen ifrån någon.
Fördelen är dock att dom nästan har precis allt man kan tänka sig att behöva. Förutom väldigt unika delar då.
Jag brukar höra av mig på chaten och tala om att jag är intresserad av att beställa grejer men gör det inte pga deras system och väljer en konkurrent istället och påpekar att det är synd att dom inte kan hålla sig till det man beställt.

Tror det försvinner inom sin tid när de torskar kunder.
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Dom är rätt så stora så dom försvinner nog inte i första taget. Finns massvis med filialer och olika hemsidor dom säljer igenom. Så som sagt, dom försvinner nog inte i första taget.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.