AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
5.652

Bromsdelar ifrån Reservdelar24.se

Sida 1 av 3
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Ska byta skivor,belägg och backar bak på bilen.
På Reservdelar24 har dom riktigt bra priser. Fördelen är också att man kan välja och se vilket märke/tillverkare man får på grejerna.
Dock har dom nästan för mycket att välja på, och det är svårt att se exakt vilka grejer man ska ha då det skiljer i mm-mått mellan olika tillverkare.
Skivorna är väl inga konstigheter att hitta då de är 300x20 skivor.

Det är sen när man ska välja belägg det blir allt rörigare. Finns hur mycket olika varianter som helst att välja på. Men efter ha titta igenom alla mått så verkar merparten av beläggen vara av mått 123x43,5x17mm.

Någon som har koll på om det verkar rimliga belägg till den skivan?

Har tyvärr inte tillgång till bilen just nu så därav min fråga.
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Mått på belägg enligt:
Schmiedmann: 152x88x84mm
Mister-auto : 123x43,5x48,7mm
ga
2.767
gaspo
E91 320dA -09
123 ska du ha. Kolla så du köper rätt backar 185 ska dom om jag minns rätt.
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Gå in på realoem.com och knappa in ditt chassinummer och ta dig till bromsarna - där plockar du BMW:s art.nr. och använder som "sökord" när du letar efter eftermarknadsdelar.

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
ga
2.767
gaspo
E91 320dA -09
Sorry. Kolla realoem nu och körde tecdoc dom bytte till 160 backar 2009/09 tydligen.
ma
315
makeba
635 Csi -83
Z4C 3.0Si -07
Alpina B3 3.3 -00
Vet inte om du sett denna tråd om reservdelar24.se:

Länk

Jag kommer inte handla mer av de iaf.....

Har köpt delar på Autoteilemann och man får vad man beställt, men deras packning i lådor är det lite si och så med.... Men sköttes mkt bra och snabbt, så överlag nöjd med de.

/Kent
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Ja, skall man handla av autodoc/reservdelar24 etc. (de har många hemsidor) får man vara på dem som en rabiessmittad kobra!

Man bör kontakta kundtjänst och klargöra att du INTE kommer att acceptera att de byter ut några beställda delar till dito men av deras eget kina-skitmärke "Stark" (eller annat märke heller för den delen innan de kontaktat dig som kund).
Gör man inte det, kommer de automatiskt att byta ut diverse delar till "Stark", under förevändningen att du får dyrare/bättre varor (vilket inte stämmer då de har prissatt Stark löjligt högt och ingen annan säljer det märket så priserna går inte att jämföra med konkurrenters dito) - generellt är delarna under märket Stark rena budgetprylarna trots priserna...

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Varför bör man kontakta kundtjänst, välje en annan leverantör istället.
ga
2.767
gaspo
E91 320dA -09
Misterauto eller autoteileman. Går alltid att lita på. Autoteilemann har bäst priser men lite jobbigare hemsida.
Jag körde nyss mrauto, för 50kr extra kan man skicka tillbaka delarna ksotnadsfritt inom 14 dagar om det skulle behövas.

Köpte bromsar bak för drygt 2000kr exakt samma delar av samma märke skulle kosta 3 495kr på mekonomen, sanslös prisskillnad.
ga
2.767
gaspo
E91 320dA -09
köpte TRW länkarmar 2st för under priset av en TRW här i Sverige. Visade sig också att det var original leverantören då BMW loggan var bortslipad men icke original artikelnr :-)
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Jag har plockat original art.nummer, men får trots det upp massor med alternativ. Kanske för att bilen ifråga är tillverkad i Oktober..?

Visst kan man välja en annan smidigare leverantör här i Sverige. Men när det skiljer så pass mycket i pris tycker jag det känns värt att chansa.

Fått fram att de är 123 beläggen som är rätt i alla fall som ni säger :-)
Da
36
Daytona 1
E34 M5 Touring 1995
E39 M5 1999
525 M-sport Touring 2003
Varför leta budgetbromsar när de sannolikt håller sämre kvalitet? Kompromissa inte vad gäller bromsar och däck.
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Daytona 1, anledningen är att man kan få samma varor till lägre priset. Sen behöver det inte var budget bara för de köps billigare.

Exempel. Oljefilter från BMW (Mahle) 220kr, Mahlefilter från Mekonomen 150kr, Mahlefilter från Tyskland, troligtvis ännu billigare. På bromsar kan skillnaden nog också vara 30% plus och då blir det hundralappar man sparar.
Daytona, vilka bromsar syftar du på?
Och vart tycker du man ska köpa nånstans?
tr
3.660
trucker
CS 3381

R75/7
325IT-06
330XI M-Sport
325 e30 -93

530DX-12 M-Sport
2002T Tii-74
1502Turbo-75
Volvo 264GL-75 export DE
Mustang HT sprint promotion B(GT) -68
Mercury Monteray -56
Det blir långt mellan gångerna man köper delar från nån återförsäljare i Svedala men igår blev det lite akut.
Hänger en Audi i liften som var i behov av lite drivknutar och hjullager,drog iväg på lite andra inköp och svängde samtidigt in på Meca,tjena har du lite prylar till en A4a,visst säger han 1st drivknut alltså bara yttre 2500:- what säger jag och tackade för mig.2500:- för en drivknut av okänt märke.

Fick bli en express från mister 600:- för en SKF knut,hade ju kunna köpt en Moog för under 400:-.
Men det är ju sjukt att man ska ta rena fantasipriserna på delar i Sverige.

Mvh/Micke Lindberg
Min tii Länk
Ja de är verkligt helt sjukt att det kan skillja så mycket och det har enbart att göra med marginaler.
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Det är helt galet. Det borde komma in någon prispressarna alá mediamarkt eller liknande på marknaden som rör om lite grytan.
Skruvat.se uttala sig ju om att vara en sån. Men de är ju bara ett stort skämt. Bara en massa noname-produkter som är allt annat än billiga.
Men vi har ju flera auktörer, misterauto.se och reservdelar24.se sedan att de är nätbaserade gör ju ingenting.
st
480
steifan
BMW 325i M-Sport -06
BMW 323Ci -00
Volvo 740 GLT 16V -88
Audi A3 Sportback 2,0 TDI Quattro -10
Kan rekommendera WS-Autoteile om man vill ha bromsdelar och lite motorgivare osv. Länk Lite lägre priser i webbshoppen (endast på tyska) än på Ebay (finns även där). Snabb leverans och bra pris, kan betala med Paypal.
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Jag menade självklart butiksbaserade kedjor. Men som sagt så fungerar det ju lika bra med endast nätbaserade.
Verkar ju som att om man har en fysisk butik idag så måste man ha kopplat en verkstad till den. Det är väl där igenom pengarna kommer?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.