|
Sida 9 av 9
|
|
|---|---|
|
Taget Impnaz jag återkopplar då. Mvh |
|
| catch_me: Topp! | |
| Jag är inne på 5:e vintern med mina Hankook ipike och fortfarande nöjd. | |
Transocean |
Körde två säsonger med Hankook iPike på min Cittra och det var kanon däck. Nu andra säsong med koreanska Nexen (dubbfritt), helnöjd. Korea tillverkar bra grejor. |
| Så grym nöjd med min Good Year ultra grip ice 2 än så länge. Har inte varit nån snö eller speciell halka får återkomma med det. Men på barmark helt outstanding. Riktningsstabila o en grym komfort. Ser fram emot den riktiga vintern så man får testa dom ordentligt på lurigare underlag. | |
|
Nytt inlägg i debatten, intressant! Länk |
|
|
Yes, äntligen ett sakligt inlägg i debatten, dessutom från forskarvärlden! I dag är det alltså ingen som helst fara med slitage från dubbdäcken!! Framförallt är dubbdäcken ingen fara för miljön, särskilt inte inom tätbefolkade områden med hastighetsgräns 30-50 km/h!!! Äntligen... |
|
| Lustigt att avsluta med att det skulle vara bra för miljön? På vilket sätt skulle dubbar vara bättre miljön? | |
|
Förarmiljön ;) --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
|
Det finns en rad argument för att dubbdäck skulle vara bra för miljön. Ett enkelt och uppenbart argument; olyckor och följderna av dessa, bl a kostnaderna hänförliga till olyckor, har stor miljöpåverkan. Dubbdäcken minskar antalet olyckor samt minskar omfattningen och följderna av olyckor. |
|
| I natt var det kul att köra odubbat. Har faktiskt tyckt att de funkat bra men är det is så är de skit. God Jul Peter | |
|
ULF: Trodde mer att när man i bilsammanhang pratar miljö är klimatet man syftar på? Men missuppfattade då detta. |
|
|
Förlåt gaspo, men min lilla Nalle Puh-hjärna räcker inte till för att förstå vad du menar? Jag menar att olyckor och dess följder bland mycket annat kostar massor av pengar. Att skaffa fram dessa pengar har stor påverkan på miljön. Ungefär samma resonemang som att konsumtion, produktion, omsättning och ökad BNP, etc, har stor miljöpåverkan. |
|
|
Ulf:Herregud ha ha ha ha! God fortsättning på dig! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.