AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.697

Streama ljud i F31

OL
5
OLW
BMW 318d -14
Jag håller på och letar efter en F31. Ett av mina krav är att det skall gå att streama musik över bluetooth till bilen. Jag har dock upptäckt att det är långt från alla F31 som har detta. Jag undrar nu vad utrustningen heter i BMW vin.

6NS
mi
195
michael561
BMW 118iM -17
DVS Bluetooth Proffesional med mobildocka under armstödet fram.
Alla -15 och uppåt har det dock som standard.
se
661
seb_540
328i M F30
Tänk på att om du har iphone suger ljudet eftersom apple snålat. jag kör med wifi mottagare till usb i bilen, ger rätt ljudkvalitet.
OL
5
OLW
BMW 318d -14
Det här med Wifi mottagare lät spännande. Funkar det som en blåtands mottagare? Har du någon länk till de grejer du har?
se
661
seb_540
328i M F30
Yes, den kopplar upp sig och streamar via airplay med 100% kvalitet istället för grammofonljudet apples bluetooth stack levererar. Exempel:

Länk

Finns många andra. Lite meck att konfa, då telefonen tror den ska få internet genom receivern.. man får sätta router till 0.0.0.0 manuellt

OL
5
OLW
BMW 318d -14
Tack för svaren. Har nog inte råd med en från -15. Så jag får fortsätta leta eller köra på det förslag som seb_540 kom med.
da
129
davkar
MB W205 250D -16
Jag körde med en sån här Länk i min förra f30 som saknade utökad Bluetooth. Funkade helt ok faktiskt.

Ep
61
Eppa
F31 330iA M-Sport 18
Jag har också en ViseeO Tune2Air till min F31. Redan från början hade den ibland svårt att koppla upp mot telefonen och nu är det helt omöjligt (gäller både iPhone 5 och 6). Använder den därför inte längre.

Kan ju vara ett måndagsexemplar och telefonmodell/mjukvaruversion spelar säkert in.

da
129
davkar
MB W205 250D -16
Jag har nu utökad Bluetooth i min F31:a, och ärligt talat var min Tune2Air stabilare vad gällde uppkoppling. Körde den dock med en för musik i bilen dedikerad iPhone 4S (kör den fortfarande i nya bilen).
Ep
61
Eppa
F31 330iA M-Sport 18
>> davkar. Jag har bara handsfree för telefon i min bil och behöver en "extern" lösning för att kunna streama. Din bil är ju dessutom ett par år nyare än min så det kan ju spela in i sammanhanget.

Då kanske mjukvaran i bilen har betydelse...?

Har hört andra där Tune2Air funkar fint så jag kanske haft otur :-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.