|
|
|
|---|---|
|
Kan det vara glödstiftet på cylinder 1 som är trasigt eller vad kan felkoden Zylinder 1 control Code: 004A64 eller vad kan det vara går ej att reseta, använder Carly for BMW Pro,bilen 320 D -011. | |
| Länk | |
|
Men borde man inte kunna reseta felet,det borde väl inte komma upp innan man gjort en ny start igen. |
|
| Vad jag vet kan du inte göra det på permanent felkod. | |
|
Är det möjligt att mäta varje glödstift utan att demontera för mycket vad jag förstår måste insuget bort för att kunna byta dom sen läste också att nån skriver att motorn skall vara varm en annan att den skall vara kall nån som vet eller som har själv bytat glödstift. |
|
|
Har kollat lite bättre och det verkar som man skulle kunna byta dom utan att ta bort insuget men är det bara att dra av elanslutningen rakt upp är det likt en vanligt tändstift i så fall ska det vara lätt att mäta om det verkligen är trasigt. |
|
|
har bytt på 320d e46, lite annan spis men men. varmkörde rejält innan jag började plocka och hade inga problem att skruva ur stiften. tipset är att byta alla på samma gång då de inte är så dyra - inte från tyskland iaf. jag tog väck insuget.. |
|
|
Men hur är anslutningen typ tändhatt alltså bara att dra rätt upp eller är det nån låsning som man inte ser det är ju rätt trångt men det ser inte ut att man skall behöva demontera insuget för att byta dom inte på dom två första cylindrarna sen får man plocka bort mer för att se hur 3 o 4 sitter jag har ju bara fått en felkod på ettans cylinder bilen startar ju utan problem nu men hur det blir när det är kallt vet man ju inte,men felet är väl inget bilprovningen har med att göra bilen har gått 8000 mil. |
|
|
Har varit ute och kollat lite till och då sitter glödmodulen väldigt bra till så det var bara att lossna kontakten och mäta stiften därifrån och dom cylinder 2-3-4 låg på 0,4 ohm och 1 låg på 0,8 ohm och det var ju den jag fick felkod på så nu gäller det bara att få av anslutningen på stiftet sen skall den gå att skruva av med en lång hylsa. |
|
| stämmer att det är typ tändhatt, inga lås el dyl, inte på e46 iaf. som sagt, jag hade bytt alla 4 mest för att slippa göra om proceduren igen om ett år eller två. om ett stift ger vika kommer de andra säkert efter. | |
| Shit 2011:à 8k mil o redan glödstift. Glödstiften ger ju inte upp i första taget direkt. Men men otur kan man ju ha fråga bara mig :-). Hoppas det löser sig. | |
|
Frågan är bara skall man ha motorn varm eller kall,dom verkar ju vara ganska klena går lätt sönder,har kollat lite på youtube men dom skall kanske inte sitta så hårt efter dom milen bilen har gått. |
|
|
Så nu var det nytt glödstift monterat och felet gick och radera,man behöver inte plocka bort något insug lite kablage var det enda annars lätt att byta med varm motor och tändhatten hade en låsning som man fick trycka till sitter upptill. |
|
| Härligt! Bra o veta i framtiden om man behöver byta själv. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.