AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.627

Orkeslös 320D E91 -11

Hej!
Jag har fått problem med min 320XD E91 från 2011. På sistone har den ibland blivit orkeslös vid körning. Den sackar i även rätt flacka uppförsbackar på sexan.
Has även problemet att den smårycker när man ligger i konstant fart med ett varvtal runt 1500.
Felet började i förra veckan då den plötsligt blev orkeslös och motorlampan tändes. Innan den blev orkeslös så märkte jag att motorn ryckte lite.
Efter att jag tankat den så gick den bra igen och den gick bra tills igår när jag märkte att den började rycka igen.
Igår började den smårycka igen. I morse var allting bra men på vägen hem idag så blev den orkeslös igen. Ingen motorfelslampa den här gången.

Läste ut felkoden i förra veckan och fick fram "Fuel pressure low at start".

Någon som har någon ide om vad det kan vara?
Transocean
Soppapump?
Var och fick felloggen utläst igen nu.
Nu var det felkoder på både för lågt och för högt laddtryck.
Var även en bmw-felkod (som jag glömde att ta med mig). Meken skulle ringa bmw och checka vad det kan vara då han inte hade tabellen för just de felkoderna.

Misstänker att felkoderna för laddtrycket är ett följdfel. Uppdaterar tråden när jag fått veta vad bmw-felkoden så att om någon annan får samma fel kan se ev. lösning.

Om det är någon som har en ide redan nu så säg gärna till :-)
Länk
Tack för tipsen.

Visade sig att turbon gett upp och måste bytas. :-(
Väntar nu bara på ok från försäkringsbolaget att de tar på sig att fixa det.
os
15
oscar.oberg
Bmw 335i 400hk 2007
Bmw 320D x-drive 2012
Tjenare har du redan bytt turbo?

Nope, inte ännu. Väntar fortfarande på besked från försäkringsbolaget.
os
15
oscar.oberg
Bmw 335i 400hk 2007
Bmw 320D x-drive 2012
Testa spruta vd-40 eller 5-56 först på wastegate armen den brukar fastna innan du byter turbo... både min å polarens har haft samma probem å det va bara att spruta på så funka de igen... så testa det så kostar de dig 49kr istället för flera tusen :)
Det brukar ge med sig direkt ;)

Fått det konstaterat att det inte hjälper. Därav bytet av turbo.
os
15
oscar.oberg
Bmw 335i 400hk 2007
Bmw 320D x-drive 2012
själv klart så säger btw så dom är ju inte dum... dom tjänar ju pengar på de... dom sa lika till mig men gör som du vill jag skulle ha testa att spruta på lite :)

Inte BMW som sagt det och jag litar på han som sa det. Är grannen som är en skicklig mek som checkade och han testade även om det gick att smörja.
AM
2.177
AMET
Bmw 320da - 09
Bmw I3

CS 7425
Fick samma problem som dig, turbo gav upp.

Orkeslös o ett härligt moln efter sig på motorvägen efter BMW cs
träffen på Mantorp.

Min bil har gått 18800 mil så det var bara o vara
Glad o betala 15 papp för turbobytet.

Nu går den bra igen
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.