|
|
|
|---|---|
|
har en 93a 540 som gått 36k mil. fläkten verkar bara vilja funka på de absolut högsta läget. även då blåser den dåligt. tänkte försöka lokalisera cupefiltret, kanske det är tätt. bilen har klimatanläggningen med rullar istället för vridreglage. är det själva "rullen" där man ändrar fläkt styrka som är defekt tro? mvh | |
|
Här finns en guide till hur man byter kupéfiltret, det är säkert igensatt om ingen bytt det på ett tag: Förmodligen därför det blåser dåligt. Länk Iom att du har den stora kliman måste du dessutom dra ut fläktsvärdet för att komma åt filtret och det tas inte upp i just den guiden. Finns dock i andra guider om du blir osäker. Fläktsvärdet är ett kretskort som styr klimatanläggningen har jag för mig. När dess lödningar blir dåliga går fläkten bara på det högsta läget så alltså behöver du förmodligen byta fläktsvärdet också, eller löda om det. Jag har ingen aning om hur man gör det sistnämnda. |
|
|
tack för svar! de är den med svärdet alltså.. attans. hade hoppats på den den blåa ressistorn. då hade den vart enkel att byta. en kompis har ett par e34 ståendes men ingen med stora kliman. |
|
|
hittade denna, skrivit ut denna guide och tänkte försöka mej på detta. Länk |
|
| precis som guiden jag länkade innan, så funkade min fläkt om man bröt o vickade på svärdet. kun de dock in te hitta någon uppenbar kall lödning. så duttade med lödkolven på alla lödpunkter. så att de gamla lödtennet flöt ut igen o eventuella kall lödningar försvann. så nu funkar fläkten på alla lägen igen. :) | |
| Härligt, bra jobbat! | |
|
Tack! Ja de är skönt när man lyckas åstadkomma något ibland. :p de tack vare forumet och dess användare dock :) Hade tänkt försöka riva ut cupefiltret innan jag monterar tillbaka allting igen. Har inget nytt filter men tänkte försöka göra rent det åtminstonde. |
|
| Det är värt ett försök. På mina egna bilar har jag alltid bytt filtret men i andra bilar har jag städat ur när det inte funnits något val. Kan nog bli lite bättre iaf! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.