|
Sida 2 av 4
|
|
|---|---|
Verdi |
Det är en M550d F11 -13 som skulle kunna vara specad av mig själv. Och som sagt, i ett otroligt fint skick. Provkörde den för första gången nu. Vilken j***a bil! Leverans på fredag morgon. Hade rätt specifika krav och hade väl kunnat nöja mig med en 530d/535d också om utrustning, mil, skick och pris varit det rätta. Men det var svårt att hitta en som matchade min önskelista perfekt som var tillräckligt mycket billigare. Orkade inte motivera mig till att köpa en 440i. Är för likt det jag haft tidigare. Och så är jag sugen på en mer komfortabel bil den här gången. |
| Blir inte Volvon överflödig nu när du har en roligare kombi? | |
Verdi |
dd88, Jo, så kan man se det också. Har själv tänkt tanken får jag erkänna. Men vi behöver två bilar och just nu ser jag ingen ekonomi i att byta bort Volvon mot nåt annat. Den ska enligt uppgift hålla värdet bra och så är den rymlig, säker, oöm och bekväm. Perfekt för frugan och barnen. :) Kändes lättare att motivera en dyr bil om den har fler användningsområden än att skjutsa mig till jobbet. |
| Just en sån där bil är väl perfekt att köpa 3 år gammal. Alldeles för högt nybilspris, och en modell som är till åren och kommer bli ersatt i höst. Dvs skillnaden mellan en 13 och en 16 är inte speciellt stora. Har bilen dessutom tappat 50% så är det mycket bil för pengarna. | |
|
Bilder! :) |
|
Verdi |
De var snabba med att plocka ner annonsen så just nu har jag inga bilder. Men Sophistogrå, svart skinn, svarta njurar, tonade rutor, modellbeteckning kvar, 20"-fälgarna. VIN: D122696 Länk Långt ifrån fullutrustad men den har det jag "måste" ha. :) |
Verdi |
acey, Tack för att du tror på köpet. Själv är jag lite rädd att jag köpt en "gammal" bil alldeles för dyrt. Men den här bilen är köpt för mig och inte för näste ägare. Känner mig färdig med blocket nu efter att ha sålt 3 bilar på 5 månader. :) |
|
Ok, jag trodde det var denna. Länk Sjukt snygg i så fall :) |
|
Verdi |
Slippy, Nästan likadana. Den på shiftgear är dock ett år äldre, har kromlister och trälister interiört. Min har shadowline och alu-lister. Shiftgear-kärran är lite vassare utrustad med panorama, adaptive drive och lite sånt. Har även kollat på den men dels är den för dyr som jag ser det och dels saknar den dieselvärmare som jag hade på min önskelista. Min stod på Novation. Så det är en premium selection med 1 års garanti och 2 års fri service. Skadar väl inte att stödja sin lokala ÅF heller för första gången. :) |
| Grattis - 50d är ju grym och kul med en lite ovanligare bil! Har köpt ett par bilar av Novation och de har alltid varit bra att göra med. | |
|
Grattis Verdi! Ni verkar vara ett gött gäng med rätt intresse och stort kapital från Uppsala-trakten :) Alltid roligt att följa er här på forumet. |
|
| Vi kanske är många från Uppsala här på forumet. Jag tror de flesta är väldigt nöjda med Novation och företaget har gott rykte (och mina erfarenheter av Novation under drygt tio års tid är bara positiva), vilket kan ha bidragit till ett större BMW-intresse i Uppsala med omnejd. | |
|
Novation = Sveriges bästa återförsäljare? Jag bor nästan granne och är rätt nöjd med det :) |
|
Verdi |
Tackar. Vet inte om det är så mycket att gratulera för dock. Jag får ju betala för nöjet. ;) |
| Jaså det var du som köpte 550. Såg idag att den var såld. Grattis. Klart man ska gratta 😄 . Var där med en kompis idag som köpte bil. Jag är extremt nöjd med Novation och den servicegrad som de har. | |
| Den såg för övrigt riktigt vettig ut med låga mil. Tror du gjorde en bra affär. Novation sätter sällan överpriser på begagnat tycker jag. | |
Verdi |
dm3, Jaså, synd att vi inte var där samtidigt. Jag var där runt 10. Provkörde pråmen och skrev på. Är grymt lättad över att jag hittade en bil så snabbt. Har som sagt en lite speciell hangup på rattvärme som du kanske kommer ihåg. :) Och även bränsledriven värmare har seglat upp som ett litet krav. Var inne på ett budgetalternativ också. Den här uppfyller faktiskt samma krav som M550:n. Länk - Rattvärme - Dieselvärmare - Stolar med minne - BMW - 6 cylindrar - 4wd - Helskinn - Adaptiva strålkastare med helljusassistent - Klart under 10 tusen mil Den där i Östhammar är dock väldigt dyr för att vara en E91 från 2009. Men väldigt billig för att uppfylla i princip alla mina önskemål. Det föll på "vill ha"-faktorn. ps. Novation är extremt nöjda med dig också. ;-) |
|
😀 Så är det nog... Var där på lunchen, så det var ju nära. Skönt att du får rattvärme nu! |
|
|
Grattis till en fin bil! Skall man vara noga så är årsmodell -13 fyra årsmodeller gammal... ;-) MVH Christofer |
|
Verdi |
Ska man vara riktigt nog är den nånting mitt emellan. :) Uttagen i februari 2013 tror jag. Byggd i december 2012. Men ja, nästan 4 år. Det är den äldsta bil jag köpt. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.