AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.732

Chip till bmw 530da

be
2
beakungen
Bmw 523i - 98

Bmw 530da - 2011
Hej!

har en st bmw 530da 245hk som jag funderar på att chippa när premiumgarantin går ut.

Jag är dock helt novis inom detta och vet ej vad man ska satsa på som ger mest prestandaökning?

Jag har fått rekommenderat bestchip då det ger flest hästar på pappret. Jag har provat en 120d som gick som tusan med det chippet och jag har även provat en 320d som jag inte märkte skillnaden på (fjärr på båda för av och på så man kunde jämföra).

Har även kikat på v-tech och deras steg två trimmning som ger likvärdigt resultat.

Vad är eran åsikt om vad som är bäst?
Et
80
Ethum
F11 535xdT IE -16
Jag ska också optimera en 530XdT (dock 2012 258hk) men har inte kommit till skott Jag kommer nog att lämna in bilen hos Länk om jag inte väljer PPK, 24 tusen för PPK känns inte värt.

Nu
192
Number_3hree
Bmw 320d GT xDrive M-sport -16 PPK
Hyundai i30 Kombi - 17
Ethum: Lite nyfiken. Varför du väljer bort BestChip/RaceChip som Beakungen har som altenativ. BestChip/RaceChip verkar vara billigast samt att företaget är tysk i grunden. Vilket inte kan vara fel. Säger inte att BestChip/RaceChip är bättra än Smoab eller någon annan. Men vill veta hur ni/du tänker :) Varför Smoab?
Et
80
Ethum
F11 535xdT IE -16
Number_3hree: hos svensk motoroptimering och ecotuning är det väl bara annan mjukvara i styrboxen(ECU). Hos BestChip verkar det vara box?

"Ett komplett chiptrimset från Bestchip.no/dk/se består av:

• Chiptrimmodul
• Kabelset
• Testenhet för kontroll före start av motorn
• Monteringsanvisning
• Fästmaterial"
Nu
192
Number_3hree
Hyundai i30 Kombi - 17
Är det mer fördel med en annan mjukvara i styrboxen än att ha box? Om svaret är ja, så undrar jag varför? Tack på förhand
Sl
1.146
Slippy
M3 touring comp 2025

ja, då bilen har kvar sina varningsignaler, det sitter ingen box på slingan som förstör signalerna från ECUn. Googla finns massor om det. (Jag har box i ena bilen vet att det är sämre och riktig programvara i den andra)
Nu
192
Number_3hree
Hyundai i30 Kombi - 17
Då är frågan vilket är de bästa chiptrimet :) till Beakungen ? Eller vilket bolag som har bästa chiptrimetet överlag? Bästa funktionalitet, driftsäkerhet samt bra med hästar.
Transocean
Vad vet jag? Kan inte du kränga en box till Boakungen?
Nu
192
Number_3hree
Hyundai i30 Kombi - 17
Trams: Jag har bara haft BSR (steg2) tidigare dock på en Audi A5 3.0 TDI. Som jag själv har varit väldigt nöjd med. Fungerat felfritt samt med bra tryck. Men har dock hört delade meningar om BSR här på autopower. Länk

Beakungen: jag kan tyvärr inte hjälpa dig men ser framemot att följa denna tråd. Får du inte den hjälp du önskar så testa att ställa frågan igen under 5 serien.

Själv kommer jag köra på Bmw's egna när det släpps till de nya motorerna (190hk) prisvärt nej, många fler hästar nej. Men jag behåller driftsäkerheten och alla garantier. Lycka till.
be
2
beakungen
Bmw 523i - 98

Bmw 530da - 2011
Just nu lutar det åt mosselman. De verkar bra och finns i halmstad.

Jag är bara ute efter så mkt hästar som möjligt utan att det krånglar :)

Mao går box-trimmning bort om jag förstår er rätt?

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.