AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.455

Godd-Bye BMW...!

Sida 2 av 2
Ja
760
JanF
530i-93
Jahaja.... det var jag som "övertog" din 530 Kidde. Kommer fortsätta vårda den ömt, redan hunnit med två handtvättar denna veckan. Motorvärmare och kupevärmare ska komma hem idag, för snarast montering, så ska man väl ha råd att starta upp V8an även om det är kallt ute. Få se hur svårt det är att få dit grejorna. Har hittat en "insticksvärmare" till V8an, som ska passa enligt uppgift, lite fundersam dock, har läst så mycket om "kontaktvärmare"

Har själv rullat vintrarna igenom i skrotiga vinterbilar tidigare år, men vad som hållit modet uppe är att jag haft dubbelturbon i varmgaraget så att man kan gå ner dit imellanåt, slå på stereon, meka lite och drömma lite om den kommade sommarens bilturer utan tak....

Har inte fått iväg corollan ännu, känner till och med en svag föraning att den kanske får rulla över vintern de dagar farbror vägverk är ute och försöker skapa ett "vitt" vinterlandskap genom att saltbeströ hela landed :-(, alt för att skona 530an.

Längtan blir bara svårare med tiden, man lever bara en gång..... hur länge klara du dig utan....
Ki
620
Kidde
BMW 520d x Drive M Sport -16
Tjena Janne!!
Ja, jag hoppas att du fortsätter att ta hand om Beemern som jag har gjort!
Helt rätt att skona 530:n mot det förbannade vägsaltet som säkert kommer inom ett par veckor...:-(

Hör av dig om du undrar nåt!!
/Kidde

V8:an saknad...
Be
726
Bert-Ola Runeson
523iT LCI -07
316i -00
530iT/5 -96
528iA -86
528i -83
Alpina B9/E28 -82 Nr:003
525 -75
3.0 CS -73
Jaguar E-type OTS v12 -71
Dynapack dynamometer
Hej Janne

Gratulerar
Då fick du tag i en fin 530 till slut!
Vi snackade om E34.or på träffen i Karlskrona.

Kidde
Hoppas att du tar ditt förnuft tillfånga och åtminstone skaffar en billig BMW som vinterbil.
Själv skall jag skruva ihop E28:an till vintern, så man slipper köra i det f...de vägsaltet.

Bert-Ola
BmwCS #2423
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.